2 Temmuz 2013 Salı

Türk Eğitim Derneği



                                             

















Türk Eğitim Derneği, Genel Başkanı
Selçuk Pehlivanoğlu kimdir?

1963 yılında Ankara’da doğdu. Lise tahsilini TED Ankara Koleji’nde tamamladı. 1987 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Bir süre Almanya’da İnşaat Mühendisi olarak çalıştı. Sepe İnş. Tic. ve San. Ltd. Şirketi’nde Genel Müdürlük görevinde bulundu. 1993 yılında siyasi hayatının başlangıcı olacak, Anavatan Partisi Gönüllüler Grubunu kurdu ve Başkanlığını yürüttü. 1997 yılında Teşkilat Başkan Yardımcılığı görevine getirildi. 1998 yılında M.K.Y.K üyeliğine seçildi. 1999 yılı genel seçimlerinde Ankara 2.Bölge 4.sıra milletvekili adayı oldu. 1999-2001 yılları arasında Genel Başkan Yardımcılığı ve Yardımcı Kuruluşlar Başkanlığı yaptı. 2002 yılında Genel Başkan Yardımcılığı, Seçim İşleri Başkanlığı ve Gönüllüler Grubu Başkanlığı görevlerinde bulundu.
Şu anda Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı, TED Yükseköğrenim Vakfı Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı ve TED Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı olarak hizmet vermekte olan Pehlivanoğlu evli ve iki çocuk babasıdır.

1.    2013 yılına ait mevcut projeleriniz/ faaliyetlerinize ilişkin bilgi verebilir misiniz? Bu projelere ne zaman başlamayı düşünüyorsunuz? Kaç yılda tamamlanacağını öngörüyorsunuz? Projede neler var?

2012 – 2013 öğretim yılı, Türk Eğitim Derneği’nin bazı projelerini hayata geçirdiği bir yıl oldu diyebiliriz. TED Üniversitesi, iddialı bir vakıf üniversitesi olarak ilk öğrencilerini Eylül 2012’de kabul etti.  İki yeni okulumuz TED Bodrum ve TED Hatay Kolejleri açıldı. Kanıta dayalı veri üreterek, yenilikçi ve işe yarayan eğitim politikaları geliştirilmesine ve uygulanmasına katkı sağlamak ve bu suretle "eğitimin vazgeçilmezliği” algısını toplumda güçlendirmek amacıyla kurulan düşünce kuruluşumuz “Tedmem” çalışmalarına başladı.
2023 yılına kadar gerçekleştirmek istediğimiz hedefimiz, eğitimde değiştirilmeyecek bir ulusal program hazırlamaktır. Bunun yanı sıra üniversitemizi etkin bir üniversite haline getirmek için çalışmalarımız sürüyor. Türkiye’nin 81 ilinde TED okulları açacağız. 10 bin çocuğa nitelikli burs sağlamak istiyoruz. Bunların yarısını bile gerçekleştirebilirsek, Türkiye’nin geleceği gönül yağımızda yanan meşalenin ışığıyla aydınlanacaktır diye düşünüyorum.


2.    Sosyal sorumluluk denince ilk aklınıza ne geliyor?

Türk Eğitim Derneği’nin kuruluş amaçlarından biri de ”Eğitim görmeye çalışan, maddi olanağı olmayan zeki ve çalışkan öğrencilere öğrenimlerini tamamlamaları için koşullar dahilinde destek olmak”tır. Derneğimizin bu amacı doğrultusunda, kuruluşundan bu yana Dernek ve Derneğe bağlı okullar tarafından yaklaşık 48.000 öğrenciye burs olanağı sağlanmıştır. 2003-2004 öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanılan Tam Eğitim Bursu Programı ile; öğrencilerin tüm eğitim, barınma, servis, yemek, kitap-kırtasiye, giyim ve cep harçlıkları karşılanmakta; öğrencinin, başarılı olduğu sürece üniversite eğitiminin sonuna kadar sürekli burs alabilmesi Türk Eğitim Derneği tarafından garanti altına alınmaktadır. Burs alabilmek ve/veya alınan bursun devam edebilmesi için maddi olanakların yetersiz olmasının yanı sıra öğrencilerin başarılı olması koşulu aranmaktadır. Türk Eğitim Derneği, maddi olanaksızlıklar yüzünden gelecek kaygısı taşıyan başarılı öğrenciler için umut olmaya devam etmektedir.

 3. Gerçek anlamda kamuoyuna duyurmak istediğiniz görüşleriniz, çalışmalarınız       veya hedefleriniz ile ilgili aktarmak istediklerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiye’de eğitim alanında önemli sorunlarımız var. Ancak Türkiye’nin kurtuluşu orta ve dar gelirli kesimin doğru bir eğitimle donatılmasından geçer. Bu ülke dara düştüğü zaman, onu darlıktan çıkmayı bilen insanlar kurtaracaktır, refah içinde yaşamış olanlar değil… O nedenle eğitimde bir ulusal programa sahip olmak gerekiyor. Ulusal bir program oluşturma yönünde çalışmalarımız sürüyor. Açtığımız okullarla fark yaratarak, rekabet koşullarını değiştiriyoruz. Farklı bir burs geliştirerek, sistemimizi bugünü değil geleceği kurtarma kaygısıyla yapılandırdık. Türkiye’de ilk defa öğrenme odaklı bir üniversite kurduk. Okullarımızda yetiştirdiğimiz bireyler, şu anda yaygın ve etkin bir şekilde ülkemize hizmet ediyorlar. TED’liler olarak, bu ülkenin bizlere verdiğini, biz de bu ülkeye geri ödeme gayreti içindeyiz.

 

4. Gerçek anlamda kamuoyuna duyurmak istediğiniz görüşleriniz, çalışmalarınız veya hedefleriniz ile ilgili aktarmak istediklerinizi öğrenebilir miyiz?
Maalesef sivil toplum kuruluşları Türkiye’de devşirme usulüne uygun bir yapı taşımaktadır ve dayanışma dernekleri doğru bir profesyonel yapıda da değildir. Devletle ilintili olarak, sivil toplum kuruluşu kültürleri, ya tamamen kabul eden, ya da tamamen reddeden, siyah – beyaz, keskin bir yapılanma içindedir. Türk Eğitim Derneği’nin en önemli işlevlerinden biri sivil bir eğitim girişimi olmasıdır. Dernek ülkemizdeki eğitim hadiseleri ve politikalarına ilişkin olarak gündemi sıkı bir şekilde takip etmekte, hazırladığı rapor, kitap ve kampanyalarla katkı sağlamaktadır. Kamu politikalarının rasyonel hedeflere yönelmesi açısından veri desteği sağlamak, öneriler geliştirmek bu katkıların başında gelmektedir. Ulusal düzeyde medya mecralarında yer almak suretiyle Derneğin görüşleri kamuoyuyla paylaşılmaktadır.

5Türkiye’nin ekonomik ve sosyal gelişiminde STK’ların rolü sizce nedir?
Türk Eğitim Derneği, eğitim alanında sivil inisiyatifin etkinleştirilmesini hedefleyerek, eğitime doğrudan veya dolaylı katkı sağlayan kişi ve kuruluşlarla deneyim ve düşünce paylaşımına gitmek üzere çeşitli işbirlikleri yapmaktadır. Amaç, toplumun geniş kitlelerini projelere dahil etmek, toplum içinde yaşama bilincini geliştirmektir. Bu işbirlikleri çerçevesinde Türk Eğitim Derneği kurum ve kişilerle ortak çalışmalar yürütmektedir.
Kendi bünyemizde gelişirken, yaşadığımız toplumun kalkınması için çalışmalarımızı gönüllülerimizin de katkılarıyla sürdürmekteyiz. Derneğimize destek vermek amacıyla bir araya gelen gönüllülerimizin kurmuş oldukları komitelerimiz, profesyonel ekibimizle birlikte birçok çalışma yürütmektedir. Ayrıca, kurmuş olduğumuz “akademik koçluk” sistemi kapsamında, burslu öğrencilerimizin okumakta olduğu üniversitelerin öğretim üyeleri tamamen gönüllü olarak öğrencilerimize akademik ve psiko-sosyal alanlarda destek vermektedir.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder