22 Ekim 2013 Salı

HRM Röportaj - Polinas Plastik - Kemal MURAT



Kemal Murat Kimdir?
Polinas Plastik San. ve Tic. A.Ş, Nuroll SPA ve BEP Hologram, İnsan Kaynakları Grup Müdürü

Kemal Murat, Hacettepe Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olduktan sonra, Uludağ Üniversite MBA programını tamamlamıştır. 12 yıldır İnsan Kaynakları alanında yöneticilik yapmaktadır.
İşbir Holding Grubunda 8 yıl İnsan Kaynakları Müdürü, 1,5 yıl ise Satış Geliştirme ve Yurt Dışı Yatırımlar Müdürü olarak çalıştıktan sonra Yıldız Holding bünyesine geçerek 3 yıl Kerevitaş(Superfresh)’da İnsan Kaynaklarından sorumlu İcra Kurulu Üyesi olarak görev yapmış, Ocak 2013 tarihinden beri ise yine Yıldız Holding bünyesinde Polinas Plastik San. ve Tic. A.Ş, Nuroll SPA (İtalya) ve BEP Hologram şirketlerinden sorumlu İnsan Kaynakları Grup Müdürü olarak görev almaktadır.
Ayrıca 12 yıl boyunca İnsan Kaynakları fonksiyonunun yanı sıra, satış, maliyet muhasebesi, üretim verimlilikleri ve yönetimi, satın alma fonksiyonlarında partner ve direk yönetici olarak görevler almıştır. Murat, evli ve bir kız babasıdır.


Öncelikle bize kısaca “Türkiye’de Ambalaj” Sanayi” hakkında bilgi verebilir misiniz?
Dünya ambalaj sanayi pazarı büyüklüğü 700 milyar dolar civarındadır ve sektörde yıllık ortalama % 3 büyüme gerçekleşmektedir.
Türkiye ambalaj sanayi hızlı gelişen bir sektördür. Son beş yılda ortalama %6 oranında büyüyen ambalaj sanayinin gelişmesindeki en önemli faktörler: hızlı kentleşme, nüfus artışı, yaşam standartlarının yükselmesi, kadınların iş hayatına katılımındaki artış, tüketim alışkanlıklarındaki değişmeler, alışveriş merkezlerinin yaygınlaşması ile perakende alışveriş eğiliminin artması, tüketim ürünlerine olan talep artışı ve ihracatın artması şeklinde sıralanabilir.  
Türkiye’de Ambalaj pazarına malzeme cinsine göre baktığımızda %39 kağıt, karton ve oluklu mukavva ambalajlar, %33 plastik ambalajlar, %13 cam ambalajlar, %8 ahşap ambalajlar ve %7 metal ambalajlar oluşturmaktadır.
Sektörel raporlara göre, kişi başına düşen ambalaj tüketimi bir yaşam standardı göstergesi olup Kuzey Amerika'da 350-400 dolar, Kanada'da 250-300 dolar, Batı Avrupa ve Japonya'da ise 550 dolar şeklindedir. Türkiye'de ise kişi başına düşen ambalaj tüketimi 2011 yılında 160 dolar iken, bu miktar giderek artmaktadır. Türkiye'de 2006'da 1,5 milyar dolar olan ambalaj ihracatı, 2012'de 3,1 milyar dolara çıkmış durumda. Ambalaj sanayi ihracatı son beş yılda yıllık ortalama %14 artmıştır. Dünyada 191 ülkeye ihracat yapılmaktadır.
Ayrıca Türk ambalaj sektörü kalitede dünya standartlarına ulaşmıştır. ISO 9000, ISO 14001 ve ISO 22000 alan firma sayısında önemli bir artış vardır. Sektörde araştırma ve geliştirme ve bu bağlamda yapılan ambalaj tasarımları dünya çapında rekabet edebilmek için büyük önem kazanmış durumdadır. Türk ambalaj üreticileri ulusal ve uluslararası çevre düzenlemeleri ile ilgili gelişmeleri yakından takip etmekte ve bu düzenlemelere uyum göstermektedirler.

2013’ün son çeyreğine girerken bu yıla ait mevcut yatırımlar ve projelerinize ilişkin bilgi verebilir misiniz? İlk yarıda bu yatırım ve projelere yönelik hedeflerinizi gerçekleştirebilirdiniz mi?
Türkiye’nin lider BOPP & CPP film üreticisi ve dünyada esnek ambalaj sektörünün önde gelen üreticilerinden olan Polinas Plastik, son zamanlarda yaptığı yatırımlar ile büyümeye devam ediyor. Mayıs 2012’de yapılan yeni BOPET yatırımı ile kapasitesini artıran Polinas, sektörün önde gelen firmaları arasında yer alıyor.
2011 yılında Avrupa’nın önde gelen BOPET film üreticilerinden İtalyan Nuroll’u alan Polinas’ın, yeni tesiste ürettiği ürünlerin Avrupa ve Amerika bölgesi başta olmak üzere birçok bölgeye ve iç pazara satışları tüm hızıyla devam etmektedir.
2012 Mayıs ayından beri sürdürdüğü BOPET üretimi ve mevcut BOPP, CPP üretimi ile esnek ambalaj sektöründe entegre bir tedarikçi konumuna gelen Polinas, çözüm ortağı yaklaşımlarıyla müşteri memnuniyetini ön planda tutmaktadır. Esnek ambalaj sektörüne hizmet veren Polinas, BOPP, CPP, MOPP, BOPET filmler, kaplamalı film, metalize film, bariyer film, açma şeritleri, holografik film ve güvenlik hologramı üretmektedir.
Polinas, sektöründe gösterdiği başarıları ile Capital dergisi tarafından yapılan “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında ambalaj sektörü kategorisinde birinci olmuştur. 2012 yılında ilk defa ambalaj sektörünün de dahil olduğu araştırma, sektörün üst ve orta düzey yöneticilerinin görüşlerine dayanarak yapılmış olup, firmaların finansal sağlamlık, bilgi ve teknoloji yatırımları, iletişim pazarlama yönetimi, uluslararası pazarlara uyum ve satış pazarlama stratejileri gibi kriterleri göz önüne alınmıştır.

Şirketinizin İK uygulamaları ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
İnsan Kaynakları ekibi olarak misyonumuzda global bakış açısına sahip liderler ve yenilikçi İnsan Kaynakları sistemleri ile, çalışanlarını geliştirerek, yetkilendirerek ve bağlılığını arttırarak, etkin ve esnek bir organizasyon oluşturarak, değerleri yansıtan bir performans kültürünü benimseyerek sürdürebilir rekabet avantajı yaratan lider bir organizasyon olmak için gerekli sistemleri kuruyor ve uyguluyoruz. Doğru işe doğru insanı yerleştirmekle başlayan İnsan Kaynakları uygulamalarımız, çalışanlarımızın gelişimlerini destekleyerek daha yetkin bir organizasyon yaratırken, hedef ağırlıklı Performans Değerlendirme Sistemi ile paralel yürüyen prim sistemlerimizle sürekli yüksek performansı teşvik ediyoruz. İnsan Kaynakları Planlaması ile organizasyonumuzu, Kariyer Gelişim Modeli çerçevesinde çalışanlarımızı geleceğe hazırlıyoruz.

Çalışan motivasyonunu yükseltmek, şirkete bağımlılığı artırmak için yaptığınız uygulamalar nelerdir?
Şirketimizde Yıldız Holding Çalışan Bağlılığı Modeli 3 boyuttan oluşmaktadır. Birinci boyut Mantıksal / Akıl Boyutu, çalışanların organizasyon hedefleri ve değerlerini nasıl algıladıklarını gösteren, bağlılık sisteminin mantıksal parçasıdır. Sürdürülebilir bağlılık için, çalışanların organizasyonun stratejik hedeflerini değerli ve mantıklı bulması, bu hedef ve değerlere katılması, ortak olması ve benimsemesi gerekir. İkinci boyut Duygusal / Kalp Boyutu, çalışan ve işveren arasındaki duygusal bağı ifade eder. Çalışanın içinde bulunduğu kurum ile gurur duyması ve onu başkalarına tavsiye etmesi bunun bir örneğidir. Son olarak Motivasyonel / Eller Boyutu, çalışanın organizasyonun başarısı için ortaya koyduğu istek ve çabayı, bir başka deyişle çalışanın motivasyonunu gösterir. Bu sebeple, sürdürülebilir çalışan bağlılığına ulaşmak için, çalışanların organizasyonun hedefleri ve değerleri ile mantıksal bir uyum içinde olması, organizasyonuna karşı duygusal bir bağ hissetmesi ve bu doğrultuda çaba göstermesi, ellerinden gelen herşeyi yapmak istemeleri gerekir.



Polinas olarak insan kaynakları uygulamalarınızda gerçekleştirdiğiniz yenilikler, varsa örnek çalışmalarınız nelerdir? 2014 yılı için eğitim hedeflerinizi belirlediniz mi?
2013 yılı içerisinde tüm yöneticilerimize ‘Mentorluk Eğitimi’ aldırarak şirketimizde mentorluk sürecini başlattık. Çalışanlarımızı belirlediğimiz bir formatta dinleyeceğimiz, sorularını yanıtlayacağımız ve onları bilgilendireceğimiz İK Desk uygulamamıza önümüzdeki ay başlıyoruz. 2014 yılı içerisinde organizasyon ihtiyaçlarımızla paralel liderlik, yabancı dil, teknik ve yetkinlik geliştirici eğitimleri planımıza almış bulunuyoruz. Bununla birlikte Polinas – Çalışan Dokunuşu Projesi, entegre koçluk uygulamaları, geri bildirim kültürünün geliştirilmesi, Nuroll şirketimizin entegrasyonu ve şirket içi rotasyon programı 2014 yılında gündemimizde olacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder