9 Temmuz 2013 Salı

Dünya'dan İK

En iyi adayı bulmak nasıl mümkün olur?
İşletmeniz için en verimli adayı seçmek istiyorsunuz ancak iyi çalışan ile aşırı maliyetli olacak çalışan arasındaki çizginin nerede çizildiğinden emin değilsiniz. Belki bazı pozisyonlar için yeterli başvuru alıyor ama pozisyon ile örtüşmeyen ve düşük kalifikasyondaki adaylar ile filtrelemeler ile zaman kaybetmek istemiyorsunuz.
Korkmayın. Aradığınız en iyi adayı üç temel ihtiyacı hatırlayarak bulabilirsiniz: Ücretlendirme, işe alma ve seçim.

Ücretlendirme
Ücretlendirme, bazen işe alım sürecinin sonuna bırakılır. Bu yapılmaması gereken bir noktadır. Sizin zaten mevcut olan kaynakları analiz ederek o pozisyonu doldurmanız gerekmektedir. Bu noktada bu pozisyonunun kararını,  ücretlendirmeyi dikkate alarak verin.
Ücretlendirme kararının sağduyulu verilmesi, hedeflerinin tarifi ve maaş müzakerelerinin yaklaşımı ile olabilir.
En iyi adaylar özel sağlık hizmetleri, hisse senetleri veya diğer teşvikleri kapsayan bu paketlerden yararlanmak için kendi yüksek potansiyellerini ortaya çıkarmaktadırlar. Eğer bu imkanları sunabiliyorsanız, adayınıza mülakatta vurgulayın. Bunları sunamıyorsanız, onların yerine sunabileceğiniz diğer faydaları vurgulamak için bir zaman çizelgesi önerebilirsiniz. Örneğin, "Biz kendi kapsamamıza katacaklarınız ve kazanacaklarınız anlayışı ile hisse senedi opsiyonları, tam sağlık sigortası ve ortalamanın üzerinde ödemeler sunuyoruz." Şeklinde bir yol izleyebilirsiniz
Işe alım bir maraton gibidir. Küçük ayarlamalar büyük bir fark yaratabilir. Flickr / Alessandro Pautasso
Ücret oranları hakkında ilk etapta kesin konuşmanız gerekmez. Bu noktada en iyi adaya yapacağınız teklif  farklı bir işverenden  alacağı  teklifin yanında adayı  cezbedecek düzeyde ve ciddiyette olmalıdır.

İşe Alma
Gelişmiş niteliklere sahip insanlar ve iyi eğitilmiş bireyler işletme kimliğindeki ağaçlarda yetişmezler. Doğru insanları yerleştirmek hem bir sanat hem de bir bilimdir. Bazen, takımlar profesyonel bağlantıları veya Headhunterlar ile yaptıkları çalışmalar sonucunda doğru adayı bulabilirler. Bu yöntemler başvuru sayısını sınırlama konusunda avantajlıdır. Ancak aynı zamanda pozisyonun tanıtımı için daha pratiktir.
Doğru adayı çekmek için, şirketler pozisyonu farklı kanallara gönderme ihtiyacı duyarlar. Sanayi yayınları, meslek kuruluşları, yerel noktalar ve hatta sosyal medya sitelerinden başlamak uygun yollardır.
Bu bir pazarlama kampanyası gibi düşünü, işe tedarik etmek için pratik, alternatif alım yöntemleri sunun.

Seçim
Alımlarınız kamu kurumuna yapılıyor ise, hiçbir şüphe altında nitelikli veya kötü uyaracı olmadan başvuru aracılığıyla elemek zorunda kalmayın. Bunu yaparken dikkatli olun. Bu reddedilen uygulama anında yok etmek için pratik görünüyor olsa da, banyo suyundan bebeği dışarı atmaya benzeyebilir. Gözlem, en iyi yeteneği kaçırma olasılığını azaltabilir. Dosya veya arşivlemek için aktarmak istediğiniz başvuruya devam edin. Bu onlarla temas etmek ve gelecekte yeniden uygulama yapmak için pratik olabilir.
Başvuran adayların deneyimsiz olduğu gözlenirse, onlara bir fırsat vermek faydalı olabilir. Onlara başlangıçta önyargılı olsanız bile, bu organizasyon için taze enerji, yeni fikirler, hatta sadece bordro tasarrufu bile getirebilir.
Telefon ve yüz yüze mülakatlar, listenizi daraltmanızda size yardımcı olacaktır. Eğer sürecinde ilerlemeyi düşündüğünüz aday olursa, ona görev tanımı hakkında daha fazla ayrıntı vermeyi unutmayın. Adaylar kendileri ile ilgilenildiğini fark ettiğinde, ya da daha fazla bilgi aldıkça seçim için coşkularını ya da niteliklerini gösterebilir.
Son seçim için acele etmeyin: Kötü işe alımlar maliyetlidir. Adayın olumlu olduğundan emin olmak zaman alabilir. Doğru seçim yapıldığında, beklenen zaman ve tecrübelerin buna değer olacağını göreceksiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder