1 Temmuz 2013 Pazartesi

Sosyal Medya Politikanızı Nasıl Geliştirirsiniz?

Sosyal Medya Politikanızı Nasıl Geliştirirsiniz? Çalışanlarınız Sosyal Medyaya Katılıyorlar Mı?
Gelecekteki, şu anki ve daha önceki çalışanlarınız, müşterileriniz ve bayileriniz Linkedin, Facebook, Twitter, YouTube, ve Flickr gibi sitelerde zaman geçiriyorlar. Sizin de şirketiniz, çalışanlarınız ve çalışma ortamınız ile ilgili bu ortamlarda nelerin paylaşıldığını ve söylendiğini öğrenmek için sosyal medyayı takip etmeniz gerekmektedir.
 “Sosyal Medya Pazarlamasının Zeni” isimli kitabın yazarı Shama (Hyder) Kabani, çalışanların online ilişkilerinde genel algılarını kullanıp ve iyi bir değerlendirme yapabilirlerse, bunların çoğu ile sorun yaşanmayacağını düşünüyor.  (Kabani bloglama kurallarını ve tabu başlıklarının listesini sunuyor. Her ikisi de, sizin şirketiniz ve çalışanlarınız için sosyal medya rehberinizi ve stratejilerinizi geliştirmenize faydalı olacaktır.)
Sosyal Medya Politikaları
Sosyal Medyanın en etkili ve güçlü 10 kadınından biri olarak anılan Kabani, Şirketinizin sosyal medya rehberi ve stratejisini oluşturmak için önerilerde bulunuyor.
      Şirketinizin sosyal medya ile nerede olmak istediğine karar verin. Ayrıca, sosyal medyanın çalışanlarınızca nasıl takip edileceğine de karar vermelisiniz. Şirketinizin marka bilinirliğinde, müşterilerinizle ilişkilerinde, çalışanlarınızla yaptığı görüşmelerde, satışlarınızı güçlendirmede sosyal medyadan ne ölçüde kullanmak istediğinizi de belirlemelisiniz.
      Kabani, “Sadece başkalarının ne dediğine tepki vererek mi iletişim kurmayı seçeceksiniz? Yoksa Müşterileriniz ve bloggerlarla ilişkilerinizde proaktif mi olacaksınız? Sosyal medya hakkında genel bir bakış açısına sahip olmazsanız, bir politika ortaya çıkarmanız zor olabilir” diye sorgulamaktadır.

      Sosyal medyayı neyin oluşturduğuna karar verin. Kabani, her bir örgütün kendi kullanımına uygun şekilde sosyal medyayı tanımlamaları gerektiğini söylüyor. “Blog ve Linkedin, sosyal medya olarak kategorize edilebilir, peki online videolar ve Twitter hakkında ne düşünüyorsunuz? Gerçek sosyal medyayı neler oluşturmaktadır? Tercihen kendi tanımladıkları şekilde olmalı. Yeni web siteleri ve araçları her zaman ortaya çıkmaktadır. Ben sosyal medyayı, herhangi bir web sitesi ya da video gibi araçlar olarak tanımlıyorum.”



      Sosyal medyada, şirketinizin Twitter ya da Facebook hesabı var mı? Eğlence sayfanız var mı? Şirketin bu sosyal medya hesaplarının takip etmekte olan çalışanlara değil, şirkete ait olduğundan emin olması gerekir. 



      Birine ait özel bilgileri gizli tutun. Diğer çalışanların ve müşterilerinizin özel haklarına saygı gösterin. Sosyal medya politikaları, kişisel bilgileri gizli tutma konusunda özen göstermelidir. Kabani “
Aşağıda sosyal medya politikalarınızı ve stratejilerinizi şekillendirirken faydalanacağınız ek adımları bulabilirsiniz;
      Sosyal medyada paylaşım yapmaktan ve bunu yönetmekten kim sorumlu buna karar verin.  Çalışanlarınızın sosyal medyada online iletişim kurarken, sosyal medya politikalarınızı anladığından ve bağlı olduğundan emin olmalısınız. Bir çalışan ya da takım şirketin sosyal medya çabalarını yönetmelidir. Şirket hakkındaki övgü, şikayet ve yorumları takip etmede uyanık olmalı ve gerektiğinde yanıt verebilmelidir. Bütün çalışanlar sosyal medyada iletişime geçmeye ve şirket markasını temsil etmeye teşvik edilirken, bu çalışanlar önceden önlem alarak sorunlarla başa çıkabilmelidirler.  


        Kabani “ Şirkette sosyal medya taraftarı bulmanın en iyi yolu, müşterilerle sosyal medya üzerinden iletişim kurma konusunda en hırslı olan kişileri ya da kişilerden oluşan takımları bulmaktır. Sizin bilginiz olmadan bu kişiler bunu yapıyor olabilirler. Bu kişileri bulduktan sonra onları markanızı iyi bir şekilde temsil etmeleri için eğitmelisiniz.” demektedir.


      Sosyal medyaya çalışanların katılabilmesi için temel kuralları oluşturun; Çalışanlarınızla aynı doğrultuda ilerlerken, onlara sosyal medya ile ilgilenmeleri için özgürlük tanımalısınız, aynı zamanda da şirketinizi korumalısınız. Kabani İntel’in kapsamlı sosyal medya politikasını gözden geçirmenizi tavsiye ediyor.



      Sosyal medyayı takip etmek için bir sistem yaratın. Kabani “Sosyal medyadaki sohbetleri tam olarak takip etmezseniz, sosyal medya tam olarak yeterli olmaz. Sosyal medyayı takip etmenin birçok bedava veya ücretli yolu vardır.



      Sosyal medyaya katılmak isteyen çalışanlarınıza kolaylıkla eğitim imkanı vermelisiniz. Kabani “ kazan-kazan şeklinde düşünmelisiniz. Hiç kimse etrafında patronluk yapılmasından hoşlanmaz, özellikle kendi sosyal ağına gelindiği zaman. Buna rağmen, birçok kişi bu sosyal medya sitelerinin kariyerlerini ve markalarını geliştirme konusunda öğrenmeye açıktırlar. Online olarak hata yapan birçok kimse daha iyisini bilememektedirler. Eğer çalışanlarınızın sosyal network araçlarından tam olarak yararlanmalarını istiyorsanız, onlara eğitim imkanı sağlamalısınız.  Koydukları şeyler sadece şirketin yansıması değil, onların kendi yansımasıdır da. Herkes için “kazan-kazan” imkanı yaratmalısınız.
      Çalışanlarınız sosyal medyada iletişime geçince şirketiniz de sosyal medyada aktif olacaktır. Sosyal medya politika ve stratejilerinizin gelişime ihtiyacı olacaktır. Şirketiniz ve markanız arasındaki iletişimi etkilemek için fırsat yakalamaya çalışın.
http://humanresources.about.com/od/socialmediaandwork/a/social_media.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder