5 Temmuz 2013 Cuma

HRM Röportaj


Zuhal ULUTÜRK Kimdir?
Türkiye Finans Katılım Bankası İnsan Kaynakları, Eğitim ve Performans Yönetimi’nden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İktisat Bölümü mezunu  olan Ulutürk, Boğaziçi Üniversitesi’nde E-MBA yaptı. Kariyerine 1993  yılında Akbank’ta Müfettiş Yardımcısı olarak başladı. 3 yıl sonra Müfettiş unvanı aldı ve 1996-1998 yılları arasında Kentbank’ta çalıştı. 1998 yılında İnsan Kaynakları Müdürü olarak atandığı görevini, 2002 yılına kadar sürdürdü. Mayıs 2002’de İnsan Kaynakları Müdürü olarak Denizbank’ta göreve başlayan Ulutürk, Mart 2006’da Grup Müdürü oldu. Eylül 2007’den itibaren Şekerbank’ta İnsan Kaynakları, Eğitim ve Organizasyon’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak 3 yıl görev yaptı. Son olarak Vodafone’da İnsan Kaynakları İş Ortakları Bölüm Başkanlığı görevini yürüten Zuhal Ulutürk, Ağustos 2011’den itibaren Türkiye Finans Katılım Bankası’nda İnsan Kaynakları, Eğitim ve Performans Yönetimi’nden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlendi.

1.    Bankacılık sektöründe çalışmanın avantajları veya getirdiği zorluklar nelerdir?

Bankacılık farklı yetkinliklerin değerlendirilebileceği birçok kariyer yolu sunar. Çeşitli uzmanlık alanlarıyla birlikte ilerleme ve rekabet fırsatı sağlar. Bankacılık kariyerinde edinilen beceriler, evrenseldir. Finans piyasasının güncel gelişmelerinin takip edilmesi ve en son teknolojiyi kullanması nedeniyle, diğer sektörlere kolayca aktarılabilir. Bankacılıkta çalışanlar, sektörün büyüklüğü ve kapsamı nedeniyle, güçlü bir sektörde ilgi alanlarına uygun kariyer seçeneklerini değerlendirme ve ilerleme fırsatına sahip olurlar. Banka çalışanları, yeteneklerin keşfedilmesinde kariyer olanakları açısından oldukça avantajlı bir konumdadır.

Bununla birlikte Bankacılık disiplinli olmayı, sürekli araştırmayı, dünyadaki ekonomik gelişmeleri takip etmeyi, sosyo-kültürel gelişmelere hakim olmayı ve güçlü bir iletişim yeteneğini gerektirir.  Bu özelliklerle Bankacılık bir yaşam biçimidir ve bu özelliklere sahip değilseniz, Bankacılık zorlu bir meslek haline dönüşür.

2.    Her yıl açtığınız pek çok şube ile işgücüne katkıda bulunuyorsunuz. Özellikle yeni mezunlara yönelik alımlarda uyguladığınız mevcut bir sisteminiz var mı?

Türkiye Finans olarak yeni mezun işe alım politikalarımızın temeli; “En İyi”leri Bankamız’a kazandırma ilkesine dayanıyor. Öncelikli hedefimiz, nitelikli insan gücü istihdam edip, bu gücü geliştirerek kendi insan kaynağımızı yetiştirmek ve oluşan ihtiyaçlar doğrultusunda iç kaynaklarımızı değerlendirmektir. Bu doğrultuda her çalışanımız için en alt unvandan en üst unvana kadar kariyer planları oluşturuluyor ve çalışanlarımızın performansı eğitimlerle destekleniyor.
İşe alım sistemimiz öncelikle yeni mezun adaylardan gelen başvurular içerisinde kriterlerimize uygun adayların tespit edilip, bu adayların toplu halde gerçekleştirilen yetenek sınavlarına alınmasıyla başlıyor. Sınavda başarılı olan adayları kademeli olarak mülakat sürecimize dahil ediyoruz. Mülakatlarda da üstün başarı gösteren adaylarımızın referans kontrolünün de gerçekleştirilmesinin ardından, uygun pozisyon için iş teklifimiz adayımıza gönderiliyor.
Bu doğrultuda işe alımlarımızın büyük bir çoğunluğunu, yetiştirilmek üzere bankacılık sektöründe kariyer hedefi olan, insan ilişkileri güçlü ve koşulsuz müşteri memnuniyetini ilke edinmiş yeni mezun adaylar arasından gerçekleştiriyoruz.


3.    Çalışanlarınızın motivasyonunu yükseltmek ve şirkete bağlılığını artırmak için yaptığınız  uygulamalar nelerdir?

Bankamız, son yıllardaki başarılı gelişimini hayata geçirdiği insan kaynakları uygulamalarıyla pekiştiriyor. Atılım Programı, Açık Kapı Politikası, Ayna Performans Gelişim Projesi, Yedek Kulübesinden Sahaya gibi birçok farklı İK projesine imza atarak ve yeni projeler geliştirmeye devam ederek, insan kaynakları alanında önemli yatırımlar yapıyoruz. Genel Müdür Yardımcılığı, Bölge Müdürlüğü, Şube/Birim Müdürlüğü de dahil açılan pozisyonlara iç atama yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl iç kaynaklarımızdan atanan müdür oranı, % 73’tür.

Bankamızda çalışanlarımızın iş-yaşam döngüsünü koruma ilkesinden hareketle, ilgi duydukları veya aktif olarak gerçekleştirdikleri sosyal ve sportif faaliyetlerini destekliyoruz. Çalışanlarımız tarafından kurulan ve geliştirilen çalışan kulüpleriyle turnuvalar, geziler, fotoğrafçılık, dalış, doğa sporları vb. etkinlikleri düzenli olarak gerçekleştiriyoruz. Bu etkinliklerin yanı sıra, kurumlar arası yarışmalarda ve sosyal sorumluluk projelerinde yer almak için takımlar oluşturuyoruz.

Bizim için insan kaynağı demek, başarının kaynağı demektir. Son dönemdeki istikrarlı büyümemiz ve sergilediğimiz performansta en büyük payı olanlar, tabii ki Türkiye Finans ailesinin bireyleri. Biz de buradan yola çıkarak insan kaynakları alanına yönelik birçok farklı projeyi hayata geçirdik ve yenileri üzerine çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

4.    Sunulan kariyer basamakları nedir? Yine çalışanın yükselebileceği en tepe nokta nedir?

Bankamızda en alt unvandan en üst unvana kadar kariyer yolları belirlenmiştir. Gişeden başlayarak Genel Müdürlüğe kadar uzanan bu yolda çalışanlarımıza, eğitim kanalıyla hedeflerine ulaşmada yol gösterici rolümüzü koruyoruz.

Çalışanlarımızı hem teknik hem de kişisel gelişimleri açısından destekleyecek bir eğitim ve gelişim sistemimiz bulunuyor. Her çalışanımızın mevcut görevlerini eksiksiz yerine getirebilmeleri için sahip olmaları gereken bilgi ve becerileri kazandıracak eğitim programları düzenliyoruz. Bu programlara Kariyer boyu Eğitim Programları (KEP) adını verdik. Yani her çalışanımız bulunduğu pozisyonda belirlenen eğitim programlarına katılmak durumunda.  Ağırlıklı teknik eğitimlerin yer aldığı KEP eğitimleri dışında çalışanlarımızın kişisel gelişimlerine destek olacak farklı eğitim programları da düzenliyoruz.  

Yöneticilerimizi kendi içimizden yetiştirmek ilkemiz doğrultusunda da “Yedek Kulübesinden Sahaya” ismini verdiğimiz uzun soluklu ve modüler yapıda yönetici gelişim programları uyguluyoruz. 2012 yılında bu programlara katılan çalışanlarımızın %65’i Müdür pozisyonuna terfi ettiler. Bu programları sürekli yenileyerek katılımcıların ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştiriyoruz. Bölge Müdürlüğü’ne terfi eden Şube Müdürlerimiz, Genel Müdür Yardımcılığı’na terfi eden Birim Müdürlerimiz var. Hatta Genel Müdürümüz’ ün de Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaptığı düşünülürse en tepe nokta, performansını ve gelişimini sürdüren çalışanlarımıza açıktır.

Biliyoruz ki teknolojinin ve rekabetin arttığı bu dönemde başarı; kendini sürekli geliştiren çalışanlarımız sayesinde gelecektir.  

5.    Bu sektörde çalışmak isteyenler kendilerine ne gibi yatırımlar yapmalı?

Bankacılığın gerektirdiği disiplin ve tempoyu öğrencilik döneminde staj deneyimleriyle pekiştirilmesi oldukça önemli. Bankacılık yapısındaki farklı uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgi sahibi olmaları ve bu alanlar hakkında kapsamlı araştırmalar yapmaları, güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta takip etmeleri bu sektörde kariyer yapmak isteyen yeni mezun adayların özellikleri arasında olmalıdır. İyi bir yabancı dil bilgisi, teknolojiye yatkınlık ve sosyal ilişkilerinde aktif olabilmek de önemli avantajlardan olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder