11 Eylül 2013 Çarşamba

HRM Röportaj - Tepe Emlak Yatırım İnşaat Ticaret ve AŞ.




* 2013 yılına ait mevcut yatırımlar ve projelerinize ilişkin bilgi verebilir misiniz?
Tepe Emlak olarak işletmesini ve kiralamasını sürdürdüğümüz Ankara’da Bilkent Center, Tepe Prime, İstanbul’da ise Tepe Nautilus alışveriş merkezlerimiz bulunmakta. Tepe Nautilus İstanbul Anadolu yakasının en köklü alışveriş merkezlerinden birisi. 2012 yılı içinde iç mekanlarda gerçekleştirilen yenileme çalışmalarıyla ve 29 ekimde açılışı yapılacak olan Marmaray ve metro istasyonlarının hemen yanıbaşında olma avantajıyla da yıllardır süregelen güçlü konumunu korumuş olacak... Bilkent Center’da da bazı yenilemeler ve yeni yatırımlar yapmaktayız. Amacımız hem Bilkent hem de şehrin her yerinden gelecek misafirlerimizin burada keyifli vakit geçirirken, pek çok ihtiyacını da karşılayabilmesi... Bu yıl 15. yılını kutlayacak olması nedeniyle de bazı kampanyalarımız ve sürpriz hediyelerimiz olacak.
İkinci yılını kutlamakta olan Tepe Prime ise Ankaranın hem iş hem de eğlence dünyasını barındıran en önemli merkezlerinden biri oldu.

* Tepe Emlak’ın  İK uygulamaları ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
İşe yeni başlayacak olan çalışma arkadaşlarımızı, öncelikle Kurum kültürüne uyum sağlayabileceğini düşündüğümüz ve bizimle uzun soluklu çalışabilecek adaylar arasından seçmeye özen gösteriyoruz.
Ayrıca, Bilkent Holding Bünyesindeki bir şirkette çalışmayan başlayan arkadaşımız,  uygun koşullar gerçekleştiğinde diğer şirketlerimize rahatlıkla geçiş yapabilmekte ve terfi alıp yükselme imkanı bulabilmektedir. 
Adaya geri bildirim bizim için çok önemlidir. Eğer aday ilan yoluyla bize ulaşmışsa, mutlaka süreç hakkında bilgilendirilir. Ayrıca ilanımıza başvuran tüm adaylarımıza olumlu veya olumsuz geri bildirim yaparız.


* Çalışanlarınızın motivasyonunu yükseltmek ve şirkete bağlılığını artırmak için yaptığınız  uygulamalar nelerdir?
Şirket çalışanlarının motivasyonlarını yükseltmek bizim için çok önemli. Bunun için Bilkent Holding bünyesinde spor şenlikleri düzenlenmekte. Bu müsabakalar hem şirket içi kenetlenmeyi arttırmakta hem de diğer şirket çalışanları ile kaynaşmayı sağlamaktatır.
Ayrıca çalışanlarımızı gerek şirket içi eğitimlerle, gerek şirket dışı eğitimlere göndererek bilgilerinin hep taze kalmasını sağlıyoruz. Eğitimlerin güncel konular olmasının yanı sıra, çalışanlarımızın kişisel gelişimlerine yönelik eğitimler olmasına özellikle özen gösteriyoruz. 
Çalışanlarımızınn sektöre yönelik fuar ve konferanslara katılarak farkındalıklarını arttırmaya hedefliyoruz. Böylece Parekende Sektöründeki yenilikleri / trendleri yakından takip etme şansını yakalıyoruz. 
Şirket çalışanlarımızın %80’i beş yıl üzerindeki çalışma arkadaşlarımız. Şirketimize olan bağlılıklarını herhalde onlara sağlamış olduğumuz düzenli ve gelecek korkusu yaşamadıkları bir iş hayatı sunmamızın yanı sıra profesyonel yönetim anlayışımıza bağlı olduğunu düşünüyoruz. 

* Gayrimenkul  sektöründe öne çıkan, yeni pozisyonlar var mı?
Gayrimenkul sektöründe öne çıkan pek çok pozisyon var. Bunlardan biri Kurumsal İletişim Uzmanları. Çünkü bu pozisyonda görev alan arkadaşlar, gerek kiracıların (iş ortaklarımızın) gerek AVM’ye gelen müşterilerinin memnuniyetinin üst seviyede tutmaya çalışıyorlar. Bu da AVM’nin karlılığını arttırıyor ve herkesin bu süreçte kazançlı çıkmasını sağlıyor. Bunun yanı sıra AVM İşletme Müdürlerini, Kiralama Uzmanlarını unutmamak lazım. Ayrıca Hukukçular bu sektöre yönelik özel uzmanlık alanı oluşturmaya başladılar. 

* Gayrimenkul alanındaki gelişmelerin istihdam üzerindeki etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Her şeyden önce kayıt dışı çalışmayı engelliyor. Bu çok önemli. Bunun yanı sıra AVM’lerde bir çok genç arkadaşa özellikle üniversite öğrencilerine part/time iş imkanı sağlanıyor.


        * Kalite artırıcı bir strateji olarak dış kaynaklardan yararlanma durumunuz               oluyor mu?
       Dış kaynak kullanımının sağladığı faydaları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Gayrimenkul yönetimini yaptığımız AVM’lerimizde dış kaynak olarak; bağımsız, uluslararası gıda hijyeni ve denetimi firmalarından hizmet almaktayız.
Bu sayede;
Müşterilerimizin AVM’lerimiz gıda işletmelerinde tükettikleri tüm gıdaların sağlıklı üretimini ve sağlık koşullarına uygun servis edilmesini garanti ediyor,
Hizmet kalite standartlarımızın sürdürülebilirliğini koruyor,
İş ortaklarımızın (kiracılarımızın)gıda güvenliği kurallarına ve bu konudaki yasal zorunluluklara uyumu konusunda eğitim ve gelişimlerini desteklemiş oluyor,
Dış kaynaklardan yararlanmanın en somut göstergesi olan ‘’Objektif Yaklaşım ve Bakış Açımızı’’ koruyor, iş modelimizi geliştirerek çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder