22 Kasım 2013 Cuma

HRM Röportaj - Opet Petrolcülük - Aykut Üstün - İnsan Kaynakları Müdürü

Aykut Üstün Kimdir?
Opet Petrolcülük A.Ş, İnsan Kaynakları Müdürü



Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü’nde lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. 1993 yılında Aygaz A.Ş.’de iş hayatına başlamış, sırasıyla enformasyon uzmanı ve insan kaynakları sorumlusu olarak görev yapmıştır.
2002 yılında Koç Topluluğu Enerji Grubu Şirketlerinden Akpa A.Ş.’ye İnsan Kaynakları Yöneticisi olarak atanmıştır. 2009’da Opet Petrolcülük A.Ş.’de İnsan Kaynakları Müdürü olarak başladığı görevini sürdürmektedir.
Üstün, evli bir erkek çocuk babasıdır.






Öncelikle bize kısaca “Türkiye Petrol Sektörü” hakkında bilgi verebilir misiniz?
Akaryakıt sektörü, müşteriyi memnun etmenin her geçen gün daha zorlaştığı, rekabetin sürekli arttığı, büyük, küçük, yerli, yabancı pek çok oyuncunun farklı stratejilerle faaliyet gösterdiği bir sektördür. OPET olarak müşteri memnuniyetimizi en üst seviyede tutmak, sektörümüzde tüketicinin ilk tercih ettiği ve beğendiği marka olmayı sürdürmek için çalışıyoruz. OPET, liderliğe oynayan, ‘Kusursuza yolculuk’ eden,  kampanyalarını ‘müşteri ne ister’ gözüyle bakarak kurgulayan, sosyal sorumluluk anlayışıyla fark yaratan bir markadır. OPET, ölçülmeye başlandığı ilk yıldan bu yana KalDer Türkiye müşteri memnuniyeti endeksine göre 8 yıldır müşterinin en çok memnun kaldığı marka olmuştur. OPET, ‘kusursuz hizmet anlayışı’ ile bu iddiasını koruyarak, yepyeni projeler, ürün ve hizmetlerle müşterisinin yanında olmaya devam edecektir. Son 10 yıldır istikrarlı bir şekilde pazar payını artıran OPET, 2013 yılında da hedeflerine uygun olarak çalışmalarını sürdürmektedir.

Türkiye’de ilke imza attığınız yenilikler oldu mu? Öncü olduğunuz alanlar var mıdır?
OPET hayata geçirdiği tüm uygulamalarda hem sektöre hem de diğer markalara örnek teşkil etmeye çalışıyor.  OPET’i rakiplerinden ayıran ve farklılaştığımız en önemli noktalar, müşteri ile iletişimin sürekli olması, pazarlama ve CRM altyapımızın sistematik çalışması ve tüketicilerimize her zaman fayda sağlanması. OPET’in müşterilerinin hayatını kolaylaştıran teknolojik ürünleri OPET Kart, OPET WorldCard, Otobil, Bireysel Otobil ve Yakıt Kart’tır. Müşterileri yakından tanımayı ve alışveriş alışkanlıklarını takip etmeyi sağlayan OPET Kart uygulaması bugün 5,5 milyonun üzerinde kişinin kullandığı bir sadakat kartıdır. Opet Worldcard ise Yapı Kredi Bankası ile birlikte geliştirilen Türkiye’nin en büyük ‘co-branded’ kredi kartlarından biridir. Temiz Tuvalet Kampanyası da sektörde farkındalık yaratan ve öncü olduğumuz bir sosyal sorumluluk projesidir.

Çalışan motivasyonunu yükseltmek, şirkete bağlılığı artırmak için yaptığınız uygulamalar nelerdir?
Çalışan bağlılığını artırmaya yönelik projeler bu yıl önemli önceliklerimiz arasındaydı. Bu konuda geniş bir temsil grubunun içinde yer aldığı; mavi ve beyaz yaka için 11 ayrı proje ekibi çalıştı. Projeler içinde ödüllendirme, performans yönetimi, İK ile ilgili tüm temel konularda, iyileştirmeyi içine alan başlıklar var. Bu konulardaki iyileştirme önerilerini doğrudan çalışanlarımızın ortaya koymasını çok önemsiyoruz.

Son dört yıldır oldukça faal ve başarılı giden sosyal etkinlik takımlarımız da motivasyon açısından önemli katkılar sağlıyor. Biraz açmak gerekirse bu sürede,  tiyatro ekibimiz başarılı bir oyun sergiledi; ikinci oyunlarını sahneye koymak üzereler. Dans ekibimiz de önemli başarılara imza attı, Guiness Rekorlar Kitabı’na da giren Dünya Bachata Dans rekorunu kıran dans ekibinin içinde yer aldılar. Basketbol takımımız sayısız şampiyonluk kazandı. Doğa yürüyüşü ekibimiz her ay düzenli olarak turlarına devam ediyor. Yüzme, atletizm, yelken, fotoğrafçılık, aşçılık ve İngilizce konuşma klübü de faal ekiplerimiz arasında. Tüm bunların, çalışanlarımız bir arada tutan ve motivasyon sağlayan önemli etkenler olduğuna inanıyoruz.

Mavi Yakalı çalışanlarımıza yönelik olarak da, şirketimize olan bağlılıklarını yükseltmek, iş ve özel hayatlarında motivasyonlarını artırabilmek amacıyla “Kendimi, Eşimi ve Çocuğumu Keşfediyorum” isimli konferansları düzenledik.

Opet olarak insan kaynakları uygulamalarınızda gerçekleştirdiğiniz yenilikler, varsa örnek çalışmalarınız nelerdir? 2014 yılı için eğitim hedeflerinizi belirlediniz mi?
Opet teknolojiyi her alanda kullanan bir şirket. Bu kabiliyet, insan kaynakları uygulamalarında da kendini gösteriyor. Son birkaç yılda hayata geçen üç uygulamamızdan bahsetmek isterim:

“HR Mobile Projesi” ile yöneticilerimiz çalışanları ile ilgili ihtiyaç duydukları, her türlü temel bilgi ve rapora akıllı telefon ve tabletleri ile gerçek zamanlı olarak ulaşabiliyorlar. Çalışanlarının yaş, kıdem, ücret, eğitim, yabancı dil bilgilerinin yanısıra CV’lerini görüntüleyebiliyor. Ayrıca bu bilgi ve raporları Excel üzerinden analiz yapabilecek şekilde kendi bilgisayarlarına aktarabiliyorlar.

E-bordro projesi” ile 5070 sayılı e-imza kanununa uyumlu, çalışanların doğrudan ağ üzerinden ya da mobil olarak bordro bilgilerine güvenli bir şekilde erişebilecekleri bir yapı kurduk. Böylece hem çalışanlarımıza karşı yasal yükümlülüklerimizi hızlı bir şekilde yerine getiriyoruz, hem de operasyonel süreçlerde tasarruf sağlıyoruz.

Çalışanlarımızın özel bir telefon hattı üzerinden 24 saat boyunca ulaşabildiği “Opet çalışan destek hizmetleri” kanalı da yenilikçi uygulamalarımızdan biri. Çalışanlarımızın yanı sıra aile bireylerinin de faydalanabildiği bu kanaldan genel bilgi hizmetleri, tıbbi, psikolojik, mali ve hukuki danışmanlık alınabiliyor. Ayrıca iş temposu içinde zaman ayırmakta zorlandığımız seyahat planlama, araç kiralama, otel, restoran, uçak rezervasyonu ya da doktor randevusu alınması gibi hizmetler de bu kanal üzerinden çalışanlarımıza sunuluyor.

2014 yılına dönük eğitim ve gelişim alanındaki planlarımız arasında, saha ekiplerimize yönelik, “satış akademisi”, yönetim kadrolarımız için, bireysel ve takım koçluğu uygulamaları bulunuyor.

Ticari sorumluluklarınız kadar toplumsal sorumluklarınızı da yerine getirebiliyor musunuz?  Sosyal sorumluluk projeleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
OPET’i tüketici gözünde farklılaştıran bir unsur sosyal sorumluluk anlayışıdır. Doğup büyüdüğü topraklara fayda sunmayı en önemli görevlerinden biri sayan OPET, sosyal sorumluluğa odaklanmayı bir kurum kültürü olarak benimsemiş ve kuruluşundan bugüne birçok sosyal sorumluluk projesine imza atmıştır. Toplumsal temel sorunların çözümüne yönelik projelerle ülkeye değer katmaya devam eden sürdürülebilir ve sonuç odaklı OPET sosyal sorumluluk projeleri;

-       Temiz ve daha sağlıklı bir toplum yaratma hedefi olan “ Temiz Tuvalet Kampanyası” 
-       İstasyon giriş ve çıkışlarının ağaçlandırılmasının yanısıra pek çok il ve ilçemizde park ve bulvar ağaçlandırmaları yapılan “Yeşil Yol Projesi ”
-       Tarihi dokusu ve doğal güzellikleri zengin, turizm potansiyeli olan köylerin seçilerek ekonomik kalkınma ve bilinçlenmeyi destekleyen “Örnek Köy Projesi” 
-       Ülke tarihi açısından son derece önemli olan Çanakkale için hazırlanan “Tarihe Saygı Projesi”. Bu kapsamda, Gelibolu yarımadasında yer alan köylerde ve Eceabat ilçesinde; fiziki düzenlemelerin yanında eğitim, sağlık, çevre, turizm hizmeti gibi önemli konularda çağdaş ve uluslararası saygınlık kazandıracak atılımlar gerçekleştirilmiştir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder