22 Ekim 2013 Salı

Dünyadan İK

İŞYERİNDE TEŞEKKÜR ETMENİN YOLLARI

İş yerinde teşekkür etmenin farklı yollarını hiç denediniz mi?
İşyerinde memnuniyeti artırmak ve çalışanların farkındalığını sağlamak zor değildir ve hemen hemen her çalışan tarafından istenir.

Şirket liderleri de çalışanların farkındalığı için zaman harcadıkları zaman, çalışanlarının teşekkür etmesinden çok memnun olur. Müdürünüz de kendisine teşekkür edildiğinde en az sizin kadar sevinir.

Çalışanların farkındalığını yaratmak en yaratıcı tutumdur. Para, teşekkür etmenin önemli bir yolu gibi görünse de, para harcanarak  yapılanlar çok kolay unutulur. İşyerinde teşekkür etmenin yolları sizin hayal gücünüzle sınırlıdır. Teşekkür etmenin gücü, bir hareket, bir hediye, etkileşimle birlikte gelen bir not veya teşekkür yazısı ile daha da büyür.

İşyerinde iş arkadaşlarınıza ve işvereninize teşekkür etmenin yollarını sizin için araştırdık. İşte “İşyerinde Teşekkür Etme”nin yolları:

SÖZLÜ OLARAK:
·         Hiçbir nedeni olmasa bile, istediğiniz zaman sadece ‘teşekkür’ edin.

PARA OLARAK:
·         Maaş zamları
·         Bonuslar
·         Hediye çekleri
·         Nakit ödüller

YAZILI OLARAK:
·         Teşekkür notları yazmak
·         Çalışan dosyasına yazılmış memnuniyet notları
·         Kutlama vesilesiyle yazılmış kartlar
·         Duyuru panosuna yazılan teşekkürler
·         İşyeri gazetesinde yapılan teşekkürler

ÇALIŞANIN GELİŞİMİNİ DESTEKLEME:
·         Çalışanları konferans ve seminerlere yollamak
·         Çalışanlardan gittikleri konferans ve seminerden ne öğrendikleri konusunda geri bildirim almak
·         Çalışanın gelişim planını anlamaya çalışmak
·         Kariyer gelişimi taahhütleri ve programları yapmak

YÖNETİMDEN OLUMLU DİKKAT:
·         Çalışanın ofisine ya da işyerine günlük konuşmalar yapmak için uğramak
·         En az haftada bir olumlu performans geri dönüşleri yapmak
·         Toplantılarda karşılıklı övgüleri sağlamak
·         Çalışanı öğlen yemeğine çıkarmak

İKRAMLAR:
·         Takıma öğlen yemeği ısmarlamak
·         Evden getirilen atıştırmalıkları paylaşmak




BİREYSEL ÇALIŞMA:
·         Karşılıklı eğitim fırsatı vermek
·         Çalışanların yapmaktan hoşlandığı ve hoşlanmadığı işleri öğrenmek
·         Çalışanlara yetkilendirme ve kendini yönetme fırsatları sağlamak
·         Çalışana departmanını iş yemeğinde temsil etmesini sağlamak
·         Çalışana amaçlarını ve hedeflerini belirlemesi için olanak sağlamak
·         Çalışanın fikir üretmesini ve karar almasını sağlamak

ÇİZİMLER:
·         Çalışanlara en iyi çizim oyunu oynatmak
·         En çok satılan ürün, en iyi müşteri servisi, tamamlanmış projeler, satış teknikleri, şirket logosunu çizmek

HEDİYELER:
·         Çalışanlara şirket logolu tişörtler, bardaklar, şapkalar hediye etmek
·         Yerel mağazalar için hediye çekleri
·         Katalogdan seçim şansı vermek

SEMBOLLER VE BELGELER:
·         Sahip olunan sertifikaların duvara asılması
·         Plaketler
·         Daha geniş çalışma ortamı sağlanması
·         Daha iyi çalışma ekipmanları sağlanması
·         Çalışanların işyerinde ki pozisyonlarını belirten statü sembolleri

Şirketinizde ‘Teşekkür etme’ alıştırması yapmak hiç de zor değildir. Bu fikirlerle ve onların sağladığı yararla birlikte çalışanların gelişmesini sağlayacak, çalışan ve müşteri başarısını artıracaksınız.

Motivasyonu artmış çalışanlar müşterilere daha iyi bir hizmet sağlar. Mutlu müşteriler ise daha çok ürün satın alır ve sizin servislerinizden faydalanmak ister. Bu hiç bitmeyecek bir döngüdür. Bu yüzden bütün bu yolları deneyin ve işyerinde Teşekkür Etme’yi öğrenin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder