Sosyal Medya Politikanızı Nasıl
Geliştirirsiniz? Çalışanlarınız Sosyal Medyaya Katılıyorlar Mı?
Gelecekteki,
şu anki ve daha önceki çalışanlarınız, müşterileriniz ve bayileriniz Linkedin,
Facebook, Twitter, YouTube, ve Flickr gibi sitelerde zaman geçiriyorlar. Sizin
de şirketiniz, çalışanlarınız ve çalışma ortamınız ile ilgili bu ortamlarda nelerin
paylaşıldığını ve söylendiğini öğrenmek için sosyal medyayı takip etmeniz gerekmektedir.
“Sosyal Medya Pazarlamasının Zeni” isimli
kitabın yazarı Shama (Hyder) Kabani, çalışanların online ilişkilerinde genel
algılarını kullanıp ve iyi bir değerlendirme yapabilirlerse, bunların çoğu ile
sorun yaşanmayacağını düşünüyor. (Kabani
bloglama kurallarını ve tabu başlıklarının listesini sunuyor. Her ikisi de, sizin
şirketiniz ve çalışanlarınız için sosyal medya rehberinizi ve stratejilerinizi
geliştirmenize faydalı olacaktır.)
Sosyal Medya Politikaları
Sosyal Medyanın en etkili ve güçlü 10 kadınından biri
olarak anılan Kabani, Şirketinizin sosyal medya rehberi ve stratejisini
oluşturmak için önerilerde bulunuyor.
Şirketinizin sosyal medya ile nerede olmak istediğine karar
verin. Ayrıca, sosyal medyanın çalışanlarınızca nasıl takip
edileceğine de karar vermelisiniz. Şirketinizin marka bilinirliğinde,
müşterilerinizle ilişkilerinde, çalışanlarınızla yaptığı görüşmelerde,
satışlarınızı güçlendirmede sosyal medyadan ne ölçüde kullanmak istediğinizi de
belirlemelisiniz.
Kabani, “Sadece başkalarının ne
dediğine tepki vererek mi iletişim kurmayı seçeceksiniz? Yoksa Müşterileriniz
ve bloggerlarla ilişkilerinizde proaktif mi olacaksınız? Sosyal medya hakkında
genel bir bakış açısına sahip olmazsanız, bir politika ortaya çıkarmanız zor
olabilir” diye sorgulamaktadır.
Sosyal medyayı neyin oluşturduğuna karar
verin. Kabani, her bir örgütün kendi kullanımına uygun şekilde sosyal medyayı
tanımlamaları gerektiğini söylüyor. “Blog ve Linkedin, sosyal medya olarak kategorize
edilebilir, peki online videolar ve Twitter hakkında ne düşünüyorsunuz? Gerçek
sosyal medyayı neler oluşturmaktadır? Tercihen kendi tanımladıkları şekilde olmalı.
Yeni web siteleri ve araçları her zaman ortaya çıkmaktadır. Ben sosyal medyayı,
herhangi bir web sitesi ya da video gibi araçlar olarak tanımlıyorum.”
Sosyal medyada, şirketinizin Twitter ya da
Facebook hesabı var mı? Eğlence sayfanız var mı? Şirketin bu sosyal medya
hesaplarının takip etmekte olan çalışanlara değil, şirkete ait olduğundan emin
olması gerekir.
Birine ait özel bilgileri gizli tutun.
Diğer çalışanların ve müşterilerinizin özel haklarına saygı gösterin. Sosyal
medya politikaları, kişisel bilgileri gizli tutma konusunda özen göstermelidir.
Kabani “
Aşağıda sosyal medya politikalarınızı ve stratejilerinizi şekillendirirken
faydalanacağınız ek adımları bulabilirsiniz;
Sosyal medyada paylaşım
yapmaktan ve bunu yönetmekten kim sorumlu buna karar verin. Çalışanlarınızın sosyal medyada
online iletişim kurarken, sosyal medya politikalarınızı anladığından ve bağlı
olduğundan emin olmalısınız. Bir çalışan ya da takım şirketin sosyal medya
çabalarını yönetmelidir. Şirket hakkındaki övgü, şikayet ve yorumları takip
etmede uyanık olmalı ve gerektiğinde yanıt verebilmelidir. Bütün çalışanlar
sosyal medyada iletişime geçmeye ve şirket markasını temsil etmeye teşvik
edilirken, bu çalışanlar önceden önlem alarak sorunlarla başa
çıkabilmelidirler.
Kabani “
Şirkette sosyal medya taraftarı bulmanın en iyi yolu, müşterilerle sosyal medya
üzerinden iletişim kurma konusunda en hırslı olan kişileri ya da kişilerden
oluşan takımları bulmaktır. Sizin bilginiz olmadan bu kişiler bunu yapıyor
olabilirler. Bu kişileri bulduktan sonra onları markanızı iyi bir şekilde
temsil etmeleri için eğitmelisiniz.” demektedir.
Sosyal medyaya çalışanların katılabilmesi
için temel kuralları oluşturun; Çalışanlarınızla aynı doğrultuda ilerlerken,
onlara sosyal medya ile ilgilenmeleri için özgürlük tanımalısınız, aynı zamanda
da şirketinizi korumalısınız. Kabani İntel’in kapsamlı sosyal medya
politikasını gözden geçirmenizi tavsiye ediyor.
Sosyal medyayı takip etmek için bir sistem
yaratın. Kabani “Sosyal medyadaki sohbetleri tam olarak takip etmezseniz,
sosyal medya tam olarak yeterli olmaz. Sosyal medyayı takip etmenin birçok
bedava veya ücretli yolu vardır.
Sosyal medyaya katılmak isteyen çalışanlarınıza
kolaylıkla eğitim imkanı vermelisiniz. Kabani “ kazan-kazan şeklinde
düşünmelisiniz. Hiç kimse etrafında patronluk yapılmasından hoşlanmaz,
özellikle kendi sosyal ağına gelindiği zaman. Buna rağmen, birçok kişi bu
sosyal medya sitelerinin kariyerlerini ve markalarını geliştirme konusunda
öğrenmeye açıktırlar. Online olarak hata yapan birçok kimse daha iyisini
bilememektedirler. Eğer çalışanlarınızın sosyal network araçlarından tam olarak
yararlanmalarını istiyorsanız, onlara eğitim imkanı sağlamalısınız. Koydukları şeyler sadece şirketin yansıması
değil, onların kendi yansımasıdır da. Herkes için “kazan-kazan” imkanı
yaratmalısınız.
Çalışanlarınız sosyal medyada
iletişime geçince şirketiniz de sosyal medyada aktif olacaktır. Sosyal medya
politika ve stratejilerinizin gelişime ihtiyacı olacaktır. Şirketiniz ve
markanız arasındaki iletişimi etkilemek için fırsat yakalamaya çalışın.
http://humanresources.about.com/od/socialmediaandwork/a/social_media.htm
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder