Kemal Murat Kimdir?
Polinas Plastik San. ve Tic. A.Ş,
Nuroll SPA ve BEP Hologram, İnsan Kaynakları Grup Müdürü
Kemal Murat,
Hacettepe Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olduktan sonra, Uludağ
Üniversite MBA programını tamamlamıştır. 12 yıldır İnsan Kaynakları alanında
yöneticilik yapmaktadır.
İşbir
Holding Grubunda 8 yıl İnsan Kaynakları Müdürü, 1,5 yıl ise Satış Geliştirme ve
Yurt Dışı Yatırımlar Müdürü olarak çalıştıktan sonra Yıldız Holding bünyesine
geçerek 3 yıl Kerevitaş(Superfresh)’da İnsan Kaynaklarından sorumlu İcra Kurulu
Üyesi olarak görev yapmış, Ocak 2013 tarihinden beri ise yine Yıldız Holding
bünyesinde Polinas Plastik San. ve Tic. A.Ş, Nuroll SPA (İtalya) ve BEP
Hologram şirketlerinden sorumlu İnsan Kaynakları Grup Müdürü olarak görev almaktadır.
Ayrıca 12
yıl boyunca İnsan Kaynakları fonksiyonunun yanı sıra, satış, maliyet
muhasebesi, üretim verimlilikleri ve yönetimi, satın alma fonksiyonlarında
partner ve direk yönetici olarak görevler almıştır. Murat, evli ve bir kız
babasıdır.
Öncelikle
bize kısaca “Türkiye’de Ambalaj” Sanayi” hakkında bilgi verebilir misiniz?
Dünya
ambalaj sanayi pazarı büyüklüğü 700 milyar dolar civarındadır ve sektörde
yıllık ortalama % 3 büyüme gerçekleşmektedir.
Türkiye
ambalaj sanayi hızlı gelişen bir sektördür. Son beş yılda ortalama %6 oranında
büyüyen ambalaj sanayinin gelişmesindeki en önemli faktörler: hızlı kentleşme,
nüfus artışı, yaşam standartlarının yükselmesi, kadınların iş hayatına
katılımındaki artış, tüketim alışkanlıklarındaki değişmeler, alışveriş
merkezlerinin yaygınlaşması ile perakende alışveriş eğiliminin artması, tüketim
ürünlerine olan talep artışı ve ihracatın artması şeklinde sıralanabilir.
Türkiye’de
Ambalaj pazarına malzeme cinsine göre baktığımızda %39 kağıt, karton ve oluklu
mukavva ambalajlar, %33 plastik ambalajlar, %13 cam ambalajlar, %8 ahşap
ambalajlar ve %7 metal ambalajlar oluşturmaktadır.
Sektörel
raporlara göre, kişi başına düşen ambalaj tüketimi bir yaşam standardı
göstergesi olup Kuzey Amerika'da 350-400 dolar, Kanada'da 250-300 dolar, Batı
Avrupa ve Japonya'da ise 550 dolar şeklindedir. Türkiye'de ise kişi başına
düşen ambalaj tüketimi 2011 yılında 160 dolar iken, bu miktar giderek
artmaktadır. Türkiye'de 2006'da 1,5 milyar dolar olan
ambalaj ihracatı, 2012'de 3,1 milyar dolara çıkmış durumda. Ambalaj sanayi
ihracatı son beş yılda yıllık ortalama %14 artmıştır. Dünyada 191 ülkeye
ihracat yapılmaktadır.
Ayrıca Türk
ambalaj sektörü kalitede dünya standartlarına ulaşmıştır. ISO 9000, ISO 14001
ve ISO 22000 alan firma sayısında önemli bir artış vardır. Sektörde araştırma
ve geliştirme ve bu bağlamda yapılan ambalaj tasarımları dünya çapında rekabet
edebilmek için büyük önem kazanmış durumdadır. Türk ambalaj üreticileri ulusal
ve uluslararası çevre düzenlemeleri ile ilgili gelişmeleri yakından takip
etmekte ve bu düzenlemelere uyum göstermektedirler.
2013’ün
son çeyreğine girerken bu yıla ait mevcut yatırımlar ve projelerinize ilişkin
bilgi verebilir misiniz? İlk yarıda bu yatırım ve projelere yönelik
hedeflerinizi gerçekleştirebilirdiniz mi?
Türkiye’nin
lider BOPP & CPP film üreticisi ve dünyada esnek ambalaj sektörünün önde
gelen üreticilerinden olan Polinas Plastik, son zamanlarda yaptığı yatırımlar
ile büyümeye devam ediyor. Mayıs 2012’de yapılan yeni BOPET yatırımı ile kapasitesini
artıran Polinas, sektörün önde gelen firmaları arasında yer alıyor.
2011
yılında Avrupa’nın önde gelen BOPET film üreticilerinden İtalyan Nuroll’u alan
Polinas’ın, yeni tesiste ürettiği ürünlerin Avrupa ve Amerika bölgesi başta
olmak üzere birçok bölgeye ve iç pazara satışları tüm hızıyla devam etmektedir.
2012
Mayıs ayından beri sürdürdüğü BOPET üretimi ve mevcut BOPP, CPP üretimi ile
esnek ambalaj sektöründe entegre bir tedarikçi konumuna gelen Polinas, çözüm
ortağı yaklaşımlarıyla müşteri memnuniyetini ön planda tutmaktadır. Esnek ambalaj sektörüne hizmet veren Polinas, BOPP,
CPP, MOPP, BOPET filmler, kaplamalı film, metalize film, bariyer film, açma
şeritleri, holografik film ve güvenlik hologramı üretmektedir.
Polinas,
sektöründe gösterdiği başarıları ile Capital dergisi tarafından yapılan
“Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında ambalaj sektörü
kategorisinde birinci olmuştur. 2012 yılında ilk defa ambalaj sektörünün de
dahil olduğu araştırma, sektörün üst ve orta düzey yöneticilerinin görüşlerine
dayanarak yapılmış olup, firmaların finansal sağlamlık,
bilgi ve teknoloji yatırımları, iletişim pazarlama yönetimi, uluslararası
pazarlara uyum ve satış pazarlama stratejileri gibi kriterleri göz önüne
alınmıştır.
Şirketinizin İK
uygulamaları ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
İnsan Kaynakları ekibi olarak misyonumuzda
global bakış açısına sahip liderler ve yenilikçi İnsan Kaynakları sistemleri
ile, çalışanlarını geliştirerek, yetkilendirerek ve bağlılığını arttırarak,
etkin ve esnek bir organizasyon oluşturarak, değerleri yansıtan bir performans
kültürünü benimseyerek sürdürebilir rekabet avantajı yaratan lider bir
organizasyon olmak için gerekli sistemleri kuruyor ve uyguluyoruz. Doğru işe
doğru insanı yerleştirmekle başlayan İnsan Kaynakları uygulamalarımız,
çalışanlarımızın gelişimlerini destekleyerek daha yetkin bir organizasyon
yaratırken, hedef ağırlıklı Performans Değerlendirme Sistemi ile paralel
yürüyen prim sistemlerimizle sürekli yüksek performansı teşvik ediyoruz. İnsan
Kaynakları Planlaması ile organizasyonumuzu, Kariyer Gelişim Modeli çerçevesinde
çalışanlarımızı geleceğe hazırlıyoruz.
Çalışan
motivasyonunu yükseltmek, şirkete bağımlılığı artırmak için yaptığınız
uygulamalar nelerdir?
Şirketimizde Yıldız Holding Çalışan Bağlılığı Modeli 3
boyuttan oluşmaktadır. Birinci boyut Mantıksal / Akıl Boyutu, çalışanların
organizasyon hedefleri ve değerlerini nasıl algıladıklarını gösteren, bağlılık
sisteminin mantıksal parçasıdır. Sürdürülebilir bağlılık için, çalışanların
organizasyonun stratejik hedeflerini değerli ve mantıklı bulması, bu hedef ve
değerlere katılması, ortak olması ve benimsemesi gerekir. İkinci boyut Duygusal
/ Kalp Boyutu, çalışan ve işveren arasındaki duygusal bağı ifade eder.
Çalışanın içinde bulunduğu kurum ile gurur duyması ve onu başkalarına tavsiye
etmesi bunun bir örneğidir. Son olarak Motivasyonel / Eller Boyutu, çalışanın
organizasyonun başarısı için ortaya koyduğu istek ve çabayı, bir başka deyişle
çalışanın motivasyonunu gösterir. Bu sebeple, sürdürülebilir çalışan
bağlılığına ulaşmak için, çalışanların organizasyonun hedefleri ve
değerleri ile mantıksal bir uyum içinde olması, organizasyonuna karşı duygusal
bir bağ hissetmesi ve bu doğrultuda çaba göstermesi, ellerinden gelen herşeyi
yapmak istemeleri gerekir.
Polinas
olarak insan kaynakları uygulamalarınızda gerçekleştirdiğiniz yenilikler, varsa
örnek çalışmalarınız nelerdir? 2014 yılı için eğitim hedeflerinizi belirlediniz
mi?
2013 yılı içerisinde
tüm yöneticilerimize ‘Mentorluk Eğitimi’ aldırarak şirketimizde mentorluk
sürecini başlattık. Çalışanlarımızı belirlediğimiz bir formatta dinleyeceğimiz,
sorularını yanıtlayacağımız ve onları bilgilendireceğimiz İK Desk uygulamamıza
önümüzdeki ay başlıyoruz. 2014 yılı içerisinde organizasyon ihtiyaçlarımızla
paralel liderlik, yabancı dil, teknik ve yetkinlik geliştirici eğitimleri
planımıza almış bulunuyoruz. Bununla birlikte Polinas – Çalışan Dokunuşu
Projesi, entegre koçluk uygulamaları, geri bildirim kültürünün geliştirilmesi,
Nuroll şirketimizin entegrasyonu ve şirket içi rotasyon programı 2014 yılında
gündemimizde olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder