En iyi adayı bulmak nasıl
mümkün olur?
İşletmeniz
için en verimli adayı seçmek istiyorsunuz ancak iyi çalışan ile aşırı maliyetli
olacak çalışan arasındaki çizginin nerede çizildiğinden emin değilsiniz. Belki bazı pozisyonlar için yeterli başvuru alıyor ama pozisyon ile örtüşmeyen ve düşük kalifikasyondaki adaylar ile
filtrelemeler ile zaman kaybetmek istemiyorsunuz.
Korkmayın. Aradığınız en iyi adayı üç temel
ihtiyacı hatırlayarak
bulabilirsiniz: Ücretlendirme, işe alma
ve seçim.
Ücretlendirme
Ücretlendirme, bazen işe alım sürecinin sonuna bırakılır. Bu yapılmaması
gereken bir noktadır. Sizin
zaten mevcut olan
kaynakları analiz ederek o pozisyonu doldurmanız
gerekmektedir. Bu noktada bu pozisyonunun kararını,
ücretlendirmeyi dikkate
alarak verin.
Ücretlendirme kararının sağduyulu verilmesi, iş
hedeflerinin tarifi ve maaş müzakerelerinin
yaklaşımı ile olabilir.
En iyi adaylar
özel sağlık hizmetleri, hisse senetleri veya diğer teşvikleri kapsayan bu paketlerden
yararlanmak için kendi yüksek potansiyellerini
ortaya çıkarmaktadırlar. Eğer bu imkanları sunabiliyorsanız,
adayınıza mülakatta vurgulayın. Bunları
sunamıyorsanız, onların yerine sunabileceğiniz diğer
faydaları vurgulamak için bir zaman
çizelgesi önerebilirsiniz. Örneğin, "Biz kendi kapsamamıza katacaklarınız ve
kazanacaklarınız anlayışı ile hisse senedi opsiyonları, tam sağlık sigortası ve ortalamanın
üzerinde ödemeler sunuyoruz."
Şeklinde bir yol izleyebilirsiniz
Işe alım bir maraton gibidir. Küçük ayarlamalar büyük bir fark yaratabilir. Flickr / Alessandro
Pautasso
Ücret oranları hakkında ilk etapta kesin konuşmanız gerekmez. Bu noktada en
iyi adaya yapacağınız teklif farklı bir işverenden alacağı
teklifin yanında adayı cezbedecek düzeyde ve ciddiyette olmalıdır.
İşe Alma
Gelişmiş niteliklere sahip insanlar ve iyi
eğitilmiş bireyler işletme kimliğindeki
ağaçlarda yetişmezler. Doğru insanları
yerleştirmek hem bir sanat hem de bir bilimdir. Bazen, takımlar profesyonel
bağlantıları veya Headhunterlar ile yaptıkları çalışmalar sonucunda doğru adayı
bulabilirler. Bu yöntemler başvuru
sayısını sınırlama konusunda avantajlıdır. Ancak aynı
zamanda pozisyonun tanıtımı için
daha pratiktir.
Doğru adayı çekmek için, şirketler pozisyonu
farklı kanallara gönderme ihtiyacı duyarlar. Sanayi yayınları,
meslek kuruluşları, yerel noktalar ve hatta
sosyal medya sitelerinden başlamak
uygun yollardır.
Bu bir pazarlama kampanyası gibi düşünü, işe tedarik etmek için pratik,
alternatif alım yöntemleri sunun.
Seçim
Alımlarınız kamu
kurumuna yapılıyor ise, hiçbir şüphe altında nitelikli veya
kötü uyaracı olmadan başvuru
aracılığıyla elemek zorunda kalmayın. Bunu
yaparken dikkatli olun. Bu
reddedilen uygulama anında yok etmek için pratik
görünüyor olsa da, banyo suyundan bebeği dışarı atmaya benzeyebilir. Gözlem, en iyi yeteneği kaçırma olasılığını azaltabilir. Dosya veya arşivlemek için
aktarmak istediğiniz başvuruya devam edin. Bu
onlarla temas etmek ve gelecekte yeniden uygulama yapmak için pratik olabilir.
Başvuran adayların deneyimsiz
olduğu gözlenirse, onlara bir fırsat vermek faydalı olabilir. Onlara başlangıçta önyargılı olsanız bile,
bu organizasyon için taze enerji, yeni fikirler, hatta
sadece bordro tasarrufu bile
getirebilir.
Telefon ve yüz
yüze mülakatlar, listenizi daraltmanızda size yardımcı olacaktır. Eğer
sürecinde ilerlemeyi düşündüğünüz aday
olursa, ona görev tanımı hakkında daha fazla ayrıntı vermeyi
unutmayın. Adaylar kendileri ile
ilgilenildiğini fark ettiğinde, ya da daha fazla bilgi aldıkça seçim için coşkularını ya da niteliklerini gösterebilir.
Son seçim için acele
etmeyin: Kötü işe alımlar maliyetlidir. Adayın olumlu
olduğundan emin olmak zaman alabilir.
Doğru seçim yapıldığında, beklenen zaman
ve tecrübelerin buna değer olacağını
göreceksiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder