“PERYÖN ÖZEL DOSYA”
PERYÖN MERKEZ
Özlem Helvacı Kılıç Kimdir?
PERYÖN, Genel Sekreter
Ankara
Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nü bitirdi. Kariyerine
İletişim Bilgisayar’da Halkla İlişkiler Uzmanı olarak başladı. Yapı Kredi
Bankası ve Tekstilbank’ta 8 yıl Kurumsal Pazarlama Bölümünde Portföy
Yöneticiliği yaptı. Ardından sağlık sektöründe Kurumsal Pazarlama ve Halkla
İlişkiler alanında yöneticilik yaptı ve birçok proje yürüttü. Acıbadem
Sigorta’da Anlaşmalı Kurumlar Müdür Yardımcısı olarak çalıştığı dönemde Türkiye
kapsamında projeler yönetti. 2007 Şubat ayında PERYÖN’de çalışmaya başladı.
Halen PERYÖN Genel Sekreteri olan Kılıç, PERYÖN çatısı altında birçok yeni
projeyi hayata geçirdi.
PERYÖN olarak 2013
yılına ait projelerinize / faaliyetlerinize ilişkin bilgi verebilir misiniz? Bu
projelere ne zaman başlamayı düşünüyorsunuz? Ne kadar süre zarfında
tamamlanacağını öngörüyorsunuz? Projede ne gibi yenilikler / faydalar var?
2013 yılında da PERYÖN olarak
öncelikli ilkemiz olan “sürdürülebilir” ilkesine bağlı kalarak mevcut
projelerimizi devam ettirirken aynı zamanda sektöre yarar sağlayacak birçok
projeyi de hayata geçirmek için çalışıyoruz. Bunlardan bazılarından kısaca
bahsetmek istiyorum.
Birçok STK’da hatta birçok şirkette
olmayan “bilgi yönetimi” platformunu oluşturmuştuk. 2013 yılında bu platformun
kapsamını daha da geliştirerek profesyonel kadromuzda bir departman haline
getirdik. Bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmak ve doğru verileri etkin bir şekilde
kullanmak amacıyla PERYÖN Bilgi Yönetimi Platformu, insan yönetimindeki
stratejik konular hakkında çalışmalar yürütmeye devam edecek. Yıl boyunca
yapılan anket ve araştırmalar ile insan yönetiminin nabzını tutuyoruz
biliyorsunuz. Aynı zamanda sonuçlar hem medya hem üyelerle paylaşılarak bilgiyi
çoğaltmayı hedefliyoruz. Periyodik olarak yapılan anket ve araştırmalarımızdan bazıları
şunlar: “Çalışma Hayatında Kadın”, “Ücret Araştırması”, “İş Sağlığı ve
Güvenliği Araştırması”, “Çalışan Devir Oranı Araştırması”. Bilgi Yönetimi
altında bu sene “white paper” ve makaleleri de hayata geçirmeyi hedefliyoruz.
Aynı zamanda PERYÖN Yayınları çıkartmak hedeflerimiz arasında.
Sadece insan kaynakları
profesyonellerinin değil, insan yönetimine gönül verenlerin okuyup
yararlandıkları başucu yayını olarak PY (Popüler Yönetim) dergisini iki ayda
bir çıkartmaya devam ediyoruz. İnsan Kaynakları ve yönetim konularına odaklı
içerikle çıkan PY’yi, STK olarak bizlerin üzerindeki yükü de paylaşmak adına
sektördeki tüm şirketlerin içerik ve reklam desteği vermesini bekliyoruz.
21. defa düzenleyeceğimiz Avrupa’nın
en büyük kongresi bu sene 4-6 Kasım’da yine Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde.
Kongremize her yıl ortalama 2500 kişi katılıyor, 40’ı aşkın oturumda 150’den
fazla konuşmacı insan yönetiminin gündemini belirliyor. Bu seneki program yine
dopdolu.
Her yıl sektörlerinde iyi
uygulamalara dönük farkındalığı arttıran ve özendiren PERYÖN İnsan Yönetimi
Ödülleri’ni 5 kategoride 6. defa vereceğiz. 2012 yılından itibaren ödülleri
yaptığımız Gala Gecesi Yemeği ile sahiplerine takdim ediyoruz. Ödül sahiplerinin
kimler olduğunu bilmeyerek gelinen Gala Gecesi gerçek bir şölene dönüşüyor. Bu
arada 2013 Ödüllerini, PERYÖN İnsan Yönetimi Ödüllerinin başlangıcından bu yana
büyük katkılar sunan, bu yıl kaybettiğimiz üyemiz Murat Demiroğlu adına
verileceğiz.
Kurumsal ve Bireysel katılıma açık
uygulama ağırlıklı eğitim faaliyetlerini PERYÖN Akademi çatısı atında organize
ediyoruz ve yıl boyunca eğitimlere devam ediyoruz.
PERYÖN Akademi ile İnsan Yönetimi
konusunda ihtiyaç duyulan gelişim alanlarında sektör ihtiyaçlarını karşılamayı,
referans noktası olmayı, eğitim ve danışmanlık yaklaşımımızla ihtiyaç
sahiplerini bilinçlendirmeyi ve sektöre örnek olmayı amaçlıyoruz. 2013 yılında
bu amaçla yeniden yapılandık. Üyelerimizin, KOBİ’lerin, kurumsal ve kamuya ait
firmaların ihtiyaçlarını karşılamaya dönük yeni programlar geliştirdik.
Liderlik ve yönetim, eğitim, gelişim, çalışan yetkinliklerini geliştirme, yasal
mevzuat, İK akreditasyon, insan kaynakları mesleki gelişim programları ile
geniş bir yelpazede hizmet verebiliyoruz.
Yine yıl boyunca 3–4 defa “Kıssadan
Hisse Buluşmaları” düzenleyerek üyelerimizin insan yönetimi vizyonlarına
katkıda bulunmaya devam edeceğiz.
Firmaların uygulamalarını kıyaslama
imkânı bulduğu, ortak akılla çözüm önerileri geliştirdiği ve üyeler arası iletişi
güçlendiren “Birlikte Toplantıları”nı yıl boyunca 3-4 defa düzenleyeceğiz.
İnsan Kaynakları alanında kariyer
yapmak isteyenler ile İnsan Kaynakları profesyoneli olarak iş yaşantısına devam
eden ve bu alandaki yetkinliklerini geliştirmek isteyenler için Bahçeşehir
Üniversitesi ile İK sertifika programlarımız 2013’te de devam ediyor.
İş
hayatına adım atmaya hazırlanan üniversite öğrencilerini, kişisel gelişim
konusunda desteklemek ve vizyonlarını genişletmek amacıyla Kariyer Panayırı’nda
bilgilendiriyoruz. Bu yıl nisan ayında, 5 ilde 5 üniversitede insan yönetimi
profesyonellerini öğrencilerle bir araya getirdik.
Yetiştirme
yurtlarında yetişen/yetişmiş olan genç bayanların sosyo-ekonomik açıdan
güçlenmesi ve iş gücü piyasasına dahil olmalarına destek vermeyi hedefleyen
“Nar Taneleri” sosyal sorumluluk projesini, Boyner Holding ve Grup Şirketleri,
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu (SHÇEK), Birleşmiş Milletler Nüfus
Fonu (UNFPA) ile beraber yürütüyoruz.
Nitelikli
iş gücü oranını arttırmak ve mesleği olmayan işsizlerin istihdam edilmelerini
sağlamak amacıyla özel sektörün ne tür insan gücüne ihtiyaç duyduğu, işsizlere
hangi mesleki becerilerin kazandırılması gerektiği konularında İŞKUR ile
çalışmalar gerçekleştiriyoruz.
Kurumlarımızın
İnsan Kaynakları süreçlerine yönelik uygulamalarının sonuçlarını ölçebilmesi ve
kendi performansını sektördeki diğer kurumlarla kıyaslayabilmesi için “İKMetre-
İnsan Kaynakları Metrikleri Sistemi’ni oluşturduk. İK Metrikleri Hizmeti
organizasyonların insan sermayesi yatırımlarını en etkin şekilde ve global
standartlarda gözlemlemelerine yardımcı olmak için tasarlandı.
Mesleki
Yeterlilik Kurumu’nun(MYK) Türkiye için önemli bir adımı olan Meslek
Standartları ve Meslek Yeterliliklerinin belirlenmesi ile ilgili çalışması kapsamında
dernek olarak İnsan Kaynakları alanındaki mesleklerin tanımlanması konusunda
görevlendirildik. 3 Eylül 2010 tarihinde Mesleki Yeterlilik Kurumu(MYK) ile
imzaladığımız “işbirliği protokolüne” istinaden, 12 mesleğin standartlarının
belirlenmesi konusunda çalışma başlattık. Bu önemli proje, gönüllü üyelerimizden oluşan geniş bir
grubun katılımı ile yapılan çalışmalar sonucu 2012 Haziran
ayında tamamlandı. Proje halen Meslek Yeterlilikleri çalışması ile devam
ediyor.
PERYÖN, kuruluşundan beri kurumsal yönetim
açısından önemli aşamalar kaydetti. Tüm bu projeleri hayata geçirebilmek ve
yenilerini yaratabilmek için PERYÖN Merkez, 2013’te yeniden yapılanarak,
alanında uzman ve deneyimli kişileri ekibine dahil etti. Ofis kadrosu 6 kişiye
ulaştı.
Özlem Helvacı Kılıç – Genel Sekreter
Pınar Sökin – Üye İlişkileri Yönetmeni
Didem Özalp – Eğitim ve Gelişim Yönetmeni
Eda Dağdelen – Bilgi Yönetimi Yönetmeni
Burcu Basmacı – Üye İlişkileri Sorumlusu
Arzu Akyüz – Eğitim Sorumlusu
V. Ensar Yurduseven – Mali ve İdari İşler Sorumlusu
PERYÖN
olarak bir ilke imza attık dediğiniz yenilikler oldu mu? / olacak mı? Öncü
olduğunuz alanlar nelerdir?
PERYÖN’ün genel merkezi İstanbul’da
bulunuyor. Türkiye çapında (Ege, Güney Marmara, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu
ve Trakya) 5 şubemiz var. PERYÖN’ün imza attığı projeler insan yönetimi
alanında vizyoner, yenilikçi bakış açısına sahip, dinamik özellikler taşıyor. Projelerimizde
“sürdürülebilirliği” esas alıyoruz. İnsan Yönetimi Kongresinin 21 yıldır
düzenlenmesi, Kariyer Panayırı ve İnsan Yönetimi Ödülleri bu bakış açımızın en
önemli göstergeleri. Anket ve araştırmalarımızı periyodik olarak tekrarlayarak
zaman içindeki gelişmeleri gözlemliyor, derneğimizin vizyonunu ve
konumlandırmasını bu sonuçlara göre geliştiriyoruz. PERYÖN Akademi iki yıldır
iş ve insan yönetimi alanında en iyi eğitim ve eğitimcileri bünyesinde
barındırıyor. İnsan Yönetimi ile ilgili konularda akla gelen ilk “marka”
olmanın gururunu taşıyoruz.
PERYÖN İÇ ANADOLU
ERDAL
USLUER Kimdir?
Peryön
İç Anadolu, Yönetim Kurulu Başkanı
Ercan
Şirketler Grubu, İK Direktörü
Erdal Usluer 1991 yılında Ankara Üniversitesi Psikolojik Danışma
ve Rehberlik Bölümü’nden mezun olduktan sonra Wuppertal Üniversitesi Psikoloji
Bölümünde (Almanya) yüksek lisans çalışmasına başlamıştır. 1993-1996 yılları
arasında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Psikolojik Danışma
Bölümü’nde yüksek lisansını tamamlayan USLUER aynı bölümde doktora eğitimine
devam etmektedir.
1994 -1998 yılları arasında M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nda
Başkan danışmanı olarak çalışan USLUER, psikolojik danışma, meslek seçimi ve
rehberlik konularında kitap ve bilgisayar programlarının hazırlanmasında yazar
ve koordinatör olarak görev almıştır.
Usluer 1999-2001 yılları arasında Beğendik Mağaza İşletmeleri A.Ş’de İnsan
Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Danışmanı olarak çalışmıştır. 2001-2007
yılları arasında Beğendik Mağaza İşletmeleri A.Ş.’de İnsan Kaynakları Müdürü
olarak çalışmıştır. 2007-2008 yılları arasında Akropol Innovations Group’ta
İnsan Kaynakları Müdürü olarak çalışmıştır.
Erdal Usluer, İstanbul Uluslararası Zerka Moreno Enstitüsünde 8 yıl süren
Psikodrama eğitimini tamamlayarak co-terapistlik diplomasını almıştır.
Psikodramanın ilke ve tekniklerini kullanarak bir personel seçim yöntemi
geliştirmiştir. Literatüre PSP (Personel Seçiminde Psikodrama) olarak geçen
yöntem A.Ü. SBF İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kariyer Danışmanlığı yüksek lisans
programında ders olarak okutulmaktadır.
Usluer, şu an serbest yönetim danışmanı ve Bien Seramik İK Direktörü olarak
çalışmaktadır. PERYÖN İç Anadolu Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı’dır.
Peryön İç Anadolu Şubesi olarak 2013 yılına
ait projelerinizden bahsedebilir misiniz?
PERYÖN kuruluşundan bu yana: kişisel ve
mesleki gelişim adına güncel konularda çeşitli seminerler ve paneller
düzenlemekte ve her yıl düzenlediği İnsan Yönetimi Kongreleri ile yönetim
alanında gündem yaratan etkinliklere imza atmaktadır.
Bu
misyon dahilinde Peryön İç Anadolu Şubesi olarak 05 Haziran 2013 tarihinde,
İnsan Kaynakları Yönetimi Kongresi”nin on dördüncüsünü TOBB ETÜ Kültür ve
Kongre Merkezinde gerçekleştireceğiz. Bundan önce yapılan 13 kongreye katılan
6.400 katılımcı ve yüzlerce konuşmacının bizlere verdiği destek ile bu yıl yeni
bir kongre yapmanın heyecanı ve hep daha iyisini yapmanın sorumluluğunu
taşıyoruz.
Bu yılki kongrenizin temasını nasıl
belirlediniz?
İş
hayatında çalışanların hayallerini gerçekleştirecek sihirli dokunuşlara ihtiyaç
duyarız. Bu dokunuşları pozitif yönetim anlayışıyla gerçekleştirebilecek
birimler ise İnsan Kaynaklarıdır. Buradan yola çıkarak bu yıl, PERYÖN İç
Anadolu Şubesi olarak, kongremizin ana temasını “Masaldan
Misale Pozitif İnsan Yönetimi” olarak belirledik.
Çağdaş
İnsan Yönetimi süreçlerinin son yıllarda pozitif psikolojiden oldukça
etkilendiğini biliyoruz. İnsanın olumsuz yönüne odaklanmak yerine olumlu
yönlerini geliştirme fikri hem bireyin hem de kurumların gelişiminde çok önemli
bir sıçrama yaratmıştır. Olumsuza odaklanmak ve olumsuz yönü düzeltmek insanı
ya da kurumu ancak sıradan yapabilmekte iken olumlu yönü geliştirmek yıldızlar
yaratmaktadır. Bundan kısa bir süre önce akla gelmeyen ya da masal gibi
dinlenen pek çok pozitif yönetim kavramı, bugün uygulamada yerini almaktadır.
Başarılı misaller de yeni benzer uygulamaların yolunu açıyor. İş hayatında
pozitif psikolojinin etkileri, güven yönetimi ya da kurum için dedikodularla
başa çıkma, esnek çalışma saatleri ve yerlerinin işgören motivasyonuna etkisi
gibi başlıklar artık insan kaynakları yöneticilerine uzak kavramlar değil.
Bu kongremizde insan yönetimi konusunda
sözünü ettiğimiz konuların etkilerinin tartışılacağı ve uygulamalarının
örneklerle anlatılacağı bir program hazırladık.
PERYÖN
GÜNEY MARMARA
Ogün
Yıldız kimdir?
Peryön
Güney Marmara, Yönetim Kurulu Başkanı
Team
Fores HR, Genel Müdürü
Uludağ Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu
olan Ogün Yıldız, iş hayatına 1990 yılında Kamil Koç’ta başladı. Sonrasında
Sonoco Türkiye operasyonunda insan kaynakları alanında sorumluluklar üstlendi.
2003 yılında Erikli’de göreve başlayarak
şirketin insan kaynakları süreçlerinin yönetimini gerçekleştirdi. 2006-2008
yılları arasında Erikli & Neste Waters Turkey şirket evliliğinin
entegrasyon sürecinde görev aldı ve insan kaynakları uygulamalarının
yönetiminden sorumluydu.
2009-2011 yılları arasında Derindere’de İnsan
Kaynakları Operasyonları Direktörü olarak görev yapan Ogün, halen Team Fores
HR’da Genel Müdür olarak iş hayatına devam ediyor. Evli ve iki çocuk babasıdır.
1.
Peryön
Güney Marmara olarak 2013 yılına ait mevcut projeleriniz/ faaliyetlerinize
ilişkin bilgi verebilir misiniz? Bu projelere ne zaman başlamayı düşünüyorsunuz?
Türkiye'de
İnsan Yönetimi alanında kurulmuş ilk sivil toplum kuruluşu olan PERYÖN (Türkiye
İnsan Yönetimi Derneği) ‘ün Güney Marmara Şubesi olarak, iş dünyasının
aktörlerini bir araya getirmeyi esas alan, katılımcıların bireysel ve mesleki
gelişimlerine de katkı sağlayacak faaliyetler gerçekleştiriyoruz.
En
geniş katılımlı ve gündem belirleyen etkinliklerimiz, her yıl düzenli olarak
organize edilen, insan yönetimi alanındaki iyi uygulamaların paylaşım sahnesi
olan İnsan Kaynakları Zirvesi ve şirketlerin başarı öykülerinin
yaratıcılarından dinlenildiği platform olan Yönetim Zirvesi’dir.
11.İnsan
Kaynakları Zirvesi’ni yaklaşık 1.000 kişilik katılımla Mayıs ayı içerisinde
gerçekleştirdik. Bu yıl gerçekleşecek 6. Yönetim Zirvesi’nin ise 8 Kasım 2013
tarihinde yapılmasını planladık. Bu zirve, konsepti ve iş dünyası nezdinde
yaratacağı gündem nedeniyle 2013 yılının kalan kısmında ki en büyük projemiz
konumundadır.
Zirvelerin
haricinde, iş dünyasının gündeminde olan popüler konuların uzmanlar tarafından
paylaşıldığı “Biz Bize Toplantıları” yapmaktayız. Bu etkinlik özellikle kamu ve
özel sektör temsilcilerinin bir araya gelmesi için de fırsat niteliğindedir.
Bir
diğer önemli etkinliğimiz İşyeri Gezileri’dir. İşyeri gezilerimiz, ziyaret
edilen şirketin üretim dahil tüm prosesleri hakkında bilgilendirme sağlamasının
yanında özellikle insan kaynakları uygulamalarının paylaşılması ve benchmark
yapmak için de güzel bir fırsattır.
Yine
güncel konularda özellikle mesleki gelişime katkı sağlayacak konferans, seminer
ve paneller organize ederiz. Bu sene özellikle 6331 sayılı İş Sağlığı ve
Güvenliği Kanunu ile ilgili olarak gerçekleştirdiğimiz iki seminere yaklaşık
750 kişilik katılım sağladık.
Ayrıca
üyelerimiz arasında sosyal kaynaşmayı sağlayacak çeşitli organizasyonlar yaparız.
Yaptığımız brunch, yemek, gezi gibi etkinliklerle arkadaşlarımızın birbirlerini
daha yakından tanımalarını sağlarız.
2.
Sosyal sorumluluk denince ilk aklınıza ne geliyor?
Tüm
bireylerin ve örgütlerin gönüllülük esasıyla ortak yaşam koşullarının iyileştirilmesi
için çalışmasıdır. Tüm faaliyetler yaşam kalitesini iyileştirmeye yöneliktir,
içinde yaşadığımız toplum ve insanlık adına yapılır.
PERYÖN TRAKYA
Özber ÇETİN kimdir?
PERYÖN Trakya,
Yönetim Kurulu Başkanı
Teverpan İnsan
Kaynakları ve İdari İşler Müdürü
PERYÖN Trakya Yönetim
Kurulu Başkanı Özber ÇETİN, 2001 yılından beri profesyonel iş hayatının
içerisindedir. Uludağ Üniversitesi'nden Çalışma Ekonomisti olarak mezun oldu.
2001 Yılından beri, profesyonel iş hayatının içerisinde ve İnsan Kaynakları
Müdürlüğü yapmaktadır.
Meslek hayatına atıldığı
günden beri, birçok sivil toplum kuruluşunda aktif olarak görev alan ÇETİN,
2005 yılında, Veliköy İş Adamları ve Sanayicileri Derneği kurucu üyeliğini ve
uzun yıllar Genel Sekreterliğini yaptı. Aktif olarak içerisinde yer aldığı,
Avrupa'nın ve Türkiye'nin en büyük meslek ve sivil toplum örgütü olan Türkiye
İnsan Yönetimi Derneği Trakya Şubesi'nde, 2008-2010 dönemi’nde Mali Sekreterlik
2010-2012 döneminde, Başkan Yardımcılığı görevlerini başarıyla gerçekleştirdi.
2012 yılından beri de Peryön Trakya Şubesinin Yönetim Kurulu Başkanlık görevini
yürütmektedir.
Aynı zamanda, birçok
sivil toplum örgütünün de kurulmasında ve yapılanmasında aktif rol alan
ÇETİN’İN İnsan Kaynakları, İdari İşler, Satın Alma, Muhasebe, İş Hukuku, Sosyal
Güvenlik Hukuku, İş Sağlığı ve Güvenliği gibi birçok konuda çalışmaları
bulunmakta, gazete ve dergilerde makale ve köşe yazıları yazmaktadır.
Kendine ait bir web
sitesinden, yazılarını, makalelerini ve İK hakkında gelişmeleri sürekli
paylaşmaktadır. Evli, Hayat adında bir kız çocuğu bulunmaktadır.
1. PERYÖN Trakya olarak
2013 yılına ait projeleriniz/ faaliyetlerinize ilişkin bilgi verebilir
misiniz? Bu projelerinizle, Trakya
Bölgesi’nde, ne gibi yenilikler ve faydalar sağlamayı planlıyorsunuz?
PERYÖN Türkiye
İnsan Yönetimi Derneği Trakya Şubesi 7. Dönem Yönetim Kurulu olarak, birçok
faaliyet ve projeye 2012 yılında olduğu gibi 2013 yılında da imza atmaya devam
ediyoruz. PERYÖN’ÜN vizyonu’na yakışır, insan odaklı yönetim anlayışı
çerçevesinde, İnsan Kaynakları mesleğinin tüm işverenlerimiz tarafından değer
gören bir meslek olması için, insan odaklı çalışmayı desteklemekte ve
yapmaktayız.
Göreve geldiğimiz günden bugüne, üye sayımızın
olması gereken rakamlara ulaşması ve derneğimizin öneminin ve bilinilirliğinin
daha da üst seviyelere çıkması için var gücümüzle çalışmaktayız. Bilindiği
üzere, şubemizin en büyük etkinliklerinden biri olan ve her yıl gerçekleşen
İnsan Yönetimi Kongre’sini, Ekim 2012 ayında gerçekleştirerek bölgemize ve
derneğimize çok farklı bir hava kattık. Yaklaşık 1000 kişiyi ağırladığımız
kongremizde, bugüne kadar katılım konusunda ulaşılan en yüksek sayıya ulaştık.
2013 yılında ise
Trakya Bölgemizde bulunan sanayici, işveren, işveren temsilcileri, İK
profesyoneli, İK gönüllülerine ve öğrencilere yönelik hukuki, sosyal ve kişisel
gelişim ve daha birçok konularda eğitim ve organizasyonlar yapmaktayız. 2012
yılında gerçekleştirdiğimiz ve son günlerin en çok konuşulan konularından biri
haline gelen “İş Sağlığı ve Güvenliği” konusunda bir zirve yapmıştık. 2013
yılında ise bu zirvenin ikincisini Mayıs ayında HRM Danışmanlık’ tan Özlem
EROL’un da katılımları ile gerçekleştirdik.
Bölgeye yönelik
olarak personel ve insan kaynakları kavramlarını birbirinden ayırma ve insan
yönetimi alanında çalışanları tek bir çatı altında toplayarak sorun ve
gelişmeleri, birbirleri ile daha iyi ve sık bir şekilde paylaşmalarını sağlamak
adına PERYÖN oluşumumuzun güçlenmesini ve büyümesini sağlamayı hedeflemekteyiz.
2. PERYÖN
Trakya olarak bir ilke imza attık dediğiniz yenilikler oldu mu? / olacak
mı? Öncü olduğunuz alanlar neler?
PERYÖN Trakya
olarak birçok ilke imza attık, dernek merkezimizi daha uygun ve verim
alınabilecek bir noktaya taşıyarak erişebilirlik ve iletişimi arttırdık; daha
önceden iyi bir kontrol ile gerçekleşmeyen iletişim ve ulaşım mecralarımızı
revize ederek, kişi ve kuruluşlara daha kurumsal bir duruş sergiledik. Sosyal
medya ve diğer medya unsurlarını maksimum verimlilik ile kullanmaya başladık.
Derneğimizin,
engellilere yönelik birçok çalışması oldu ve bu çalışmaların devamı da gelecek.
2012 yılında Avrupa Birliği Projesi gibi engelli istihdamına yönelik birtakım
sosyal sorumluluk çalışmaları başlattık ve bu durum PERYÖN Trakya’ da bir ilk
oldu.
İnsan Yönetimi’ne
ve İş Sağlığı ve Güvenliği’ne vermiş olduğumuz önem ile, bölgede ses getiren
bir kurum haline geldik ve gerçekleştirdiğimiz zirveler ve düzenlediğimiz
eğitimler PERYÖN Trakya 7. Dönem Yönetim Kurulu ilklerinden biri olduğunu
düşünüyorum.
İnsan Yönetimi
Kongresi’ne kazandırdığımız farklı boyut ile yine bir ilke imza attık;
birbirinden değerli ve alanında profesyonelleşmiş konuşmacıları Trakya Bölgesi
ile buluşturduk.
Bölgemizde paylaşım
kültürünün oluşmasına katkı sağladık; kamunun her dalı, Ticaret ve Sanayi
Odaları, diğer sivil toplum kuruluşları ile bir çok proje ve ortak çalışma
gerçekleştirdik.
PERYÖN Trakya
olarak bölgemizde, İnsan Kaynakları, İş Sağlığı ve Güvenliği, Hukuk, Kişisel
Gelişim ve Eğitim konularında öncülüğümüz devam etmektedir.
PERYÖN
EGE
Serdar Kalaycıoğlu
kimdir?
Peryön Ege, Yönetim
Kurulu Başkanı
Teleset A.Ş. - Grup
İnsan Kaynakları Müdürü
Uzun Yıllar Vestel A.Ş.’de İdari İşler ve
İnsan Kaynakları Müdürü olarak görev yapan Serdar Kalaycıoğlu, kariyerine
Teleset A.Ş.’ de İnsan Kaynakları Müdürü olarak devam etmektedir.
2012 yılından bu yana da Peryön Türkiye İnsan
Yönetimi Derneği Ege Şubesi başkanlığı görevini sürdürmektedir.
Ayrıca 2006
yılından bu yana insan kaynakları sertifika programlarında İş analizi ve iş değerleme, Performans
değerleme, Ücret hesaplama ve Bordro uygulamaları, Kariyer ve eğitim yönetimi,
Motivasyon ve ödüllendirme-teşvik yönetimi, Mülakat teknikleri ve personel
seçme yerleştirme, İnsan Kaynakları planlaması, uygulamaları
ile ilgili eğitimler vermektedir.
PERYÖN
Ege olarak 2013 yılına ait projeleriniz/ faaliyetlerinize ilişkin bilgi
verebilir misiniz? Bu projelerinizle,
Trakya Bölgesi’nde, ne gibi yenilikler ve faydalar sağlamayı planlıyorsunuz?
Peryön
İnsan Yönetimi Derneği Ege Bölgesi şubesi olarak bu yıl 10.’sunu
gerçekleştireceğimiz bölgenin en büyük ve kapsamlı insan yönetimi zirvesini
20-21 Eylül 2013 tarihinde Yaşar Üniversitesi’nin katkıları ile üniversitenin
Alsancak Kampüsünde gerçekleştireceğiz.
Geçen yıl XYZ kuşaklarını tema yaptığımız
zirvemizin bu yılki teması ‘’Gelecek ve Yetenek,,.
Günümüzde artık
yeteneği bulmak ve geleceğe plan yapmak adına birçok gelişmeler ve trendler
var.
Tüm
bu konuların işleneceği ve birçok çok değerli konuk ve konuşmacıların yanı sıra
birçok firmanın stand kurarak yer alacağı zirvemizde tüm insan kaynakları
profesyonellerini, gönüllülerini, akademisyen ve öğrencilerle beraber
derneğimizin üyelerini de bu zirvede aramızda görmek isteriz. Derneğimiz
Haziran ayından itibaren sponsor ve firma taleplerini almaya başlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder