Zuhal ULUTÜRK Kimdir?
Türkiye Finans Katılım Bankası İnsan Kaynakları, Eğitim ve Performans
Yönetimi’nden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
Ankara Üniversitesi
Siyasal Bilgiler Fakültesi İktisat Bölümü mezunu olan Ulutürk, Boğaziçi Üniversitesi’nde E-MBA
yaptı. Kariyerine 1993 yılında Akbank’ta
Müfettiş Yardımcısı olarak başladı. 3 yıl sonra Müfettiş unvanı aldı ve
1996-1998 yılları arasında Kentbank’ta çalıştı. 1998 yılında İnsan Kaynakları
Müdürü olarak atandığı görevini, 2002 yılına kadar sürdürdü. Mayıs 2002’de
İnsan Kaynakları Müdürü olarak Denizbank’ta göreve başlayan Ulutürk, Mart
2006’da Grup Müdürü oldu. Eylül 2007’den itibaren Şekerbank’ta İnsan
Kaynakları, Eğitim ve Organizasyon’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak 3
yıl görev yaptı. Son olarak Vodafone’da İnsan Kaynakları İş Ortakları Bölüm
Başkanlığı görevini yürüten Zuhal Ulutürk, Ağustos 2011’den itibaren Türkiye
Finans Katılım Bankası’nda İnsan Kaynakları, Eğitim ve Performans Yönetimi’nden
sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlendi.
1.
Bankacılık sektöründe çalışmanın
avantajları veya getirdiği zorluklar nelerdir?
Bankacılık
farklı yetkinliklerin değerlendirilebileceği birçok kariyer yolu sunar. Çeşitli
uzmanlık alanlarıyla birlikte ilerleme ve rekabet fırsatı sağlar. Bankacılık
kariyerinde edinilen beceriler, evrenseldir. Finans piyasasının güncel
gelişmelerinin takip edilmesi ve en son teknolojiyi kullanması nedeniyle, diğer
sektörlere kolayca aktarılabilir. Bankacılıkta çalışanlar, sektörün büyüklüğü
ve kapsamı nedeniyle, güçlü bir sektörde ilgi alanlarına uygun kariyer
seçeneklerini değerlendirme ve ilerleme fırsatına sahip olurlar. Banka çalışanları,
yeteneklerin keşfedilmesinde kariyer olanakları açısından oldukça avantajlı bir
konumdadır.
Bununla
birlikte Bankacılık disiplinli olmayı, sürekli araştırmayı,
dünyadaki ekonomik gelişmeleri takip etmeyi,
sosyo-kültürel gelişmelere hakim olmayı ve
güçlü bir iletişim yeteneğini gerektirir. Bu özelliklerle Bankacılık bir yaşam
biçimidir ve bu özelliklere sahip değilseniz, Bankacılık zorlu bir meslek
haline dönüşür.
2.
Her yıl açtığınız pek çok şube ile işgücüne
katkıda bulunuyorsunuz. Özellikle yeni mezunlara yönelik alımlarda
uyguladığınız mevcut bir sisteminiz var mı?
Türkiye Finans olarak yeni mezun işe alım
politikalarımızın temeli; “En İyi”leri Bankamız’a
kazandırma ilkesine dayanıyor.
Öncelikli hedefimiz, nitelikli insan gücü istihdam edip, bu gücü geliştirerek kendi insan kaynağımızı
yetiştirmek ve oluşan ihtiyaçlar doğrultusunda iç kaynaklarımızı
değerlendirmektir. Bu doğrultuda her çalışanımız için en
alt unvandan en üst unvana kadar kariyer planları oluşturuluyor ve
çalışanlarımızın performansı eğitimlerle destekleniyor.
İşe alım sistemimiz öncelikle
yeni mezun adaylardan gelen başvurular içerisinde kriterlerimize uygun
adayların tespit edilip, bu adayların toplu
halde gerçekleştirilen yetenek sınavlarına alınmasıyla başlıyor. Sınavda başarılı olan adayları kademeli olarak mülakat
sürecimize dahil ediyoruz. Mülakatlarda da üstün başarı gösteren adaylarımızın referans kontrolünün de gerçekleştirilmesinin ardından,
uygun pozisyon için iş teklifimiz adayımıza gönderiliyor.
Bu doğrultuda işe
alımlarımızın büyük bir çoğunluğunu, yetiştirilmek üzere bankacılık sektöründe
kariyer hedefi olan, insan ilişkileri güçlü ve koşulsuz müşteri memnuniyetini
ilke edinmiş yeni mezun adaylar arasından gerçekleştiriyoruz.
3.
Çalışanlarınızın motivasyonunu yükseltmek
ve şirkete bağlılığını artırmak için yaptığınız uygulamalar nelerdir?
Bankamız,
son yıllardaki başarılı gelişimini hayata geçirdiği insan kaynakları
uygulamalarıyla pekiştiriyor. Atılım Programı, Açık Kapı Politikası, Ayna
Performans Gelişim Projesi, Yedek Kulübesinden Sahaya gibi birçok farklı İK
projesine imza atarak ve yeni projeler geliştirmeye devam ederek, insan kaynakları
alanında önemli yatırımlar yapıyoruz. Genel Müdür Yardımcılığı, Bölge
Müdürlüğü, Şube/Birim Müdürlüğü de dahil açılan pozisyonlara iç atama
yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl iç kaynaklarımızdan atanan müdür oranı, % 73’tür.
Bankamızda
çalışanlarımızın iş-yaşam döngüsünü koruma ilkesinden hareketle, ilgi
duydukları veya aktif olarak gerçekleştirdikleri sosyal ve sportif
faaliyetlerini destekliyoruz. Çalışanlarımız tarafından kurulan ve geliştirilen
çalışan kulüpleriyle turnuvalar, geziler, fotoğrafçılık, dalış, doğa sporları
vb. etkinlikleri düzenli olarak gerçekleştiriyoruz. Bu etkinliklerin yanı sıra,
kurumlar arası yarışmalarda ve sosyal sorumluluk projelerinde yer almak için
takımlar oluşturuyoruz.
Bizim
için insan kaynağı demek, başarının kaynağı demektir. Son dönemdeki istikrarlı
büyümemiz ve sergilediğimiz performansta en büyük payı olanlar, tabii ki
Türkiye Finans ailesinin bireyleri. Biz de buradan yola çıkarak insan
kaynakları alanına yönelik birçok farklı projeyi hayata geçirdik ve yenileri
üzerine çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
4.
Sunulan kariyer basamakları nedir? Yine
çalışanın yükselebileceği en tepe nokta nedir?
Bankamızda
en alt unvandan en üst unvana kadar kariyer yolları belirlenmiştir. Gişeden
başlayarak Genel Müdürlüğe kadar uzanan bu yolda çalışanlarımıza, eğitim
kanalıyla hedeflerine ulaşmada yol gösterici rolümüzü koruyoruz.
Çalışanlarımızı
hem teknik hem de kişisel gelişimleri açısından destekleyecek bir eğitim ve
gelişim sistemimiz bulunuyor. Her çalışanımızın mevcut görevlerini eksiksiz
yerine getirebilmeleri için sahip olmaları gereken bilgi ve becerileri
kazandıracak eğitim programları düzenliyoruz. Bu programlara Kariyer boyu
Eğitim Programları (KEP) adını verdik. Yani her çalışanımız bulunduğu
pozisyonda belirlenen eğitim programlarına katılmak durumunda. Ağırlıklı teknik eğitimlerin yer aldığı KEP
eğitimleri dışında çalışanlarımızın kişisel gelişimlerine destek olacak farklı
eğitim programları da düzenliyoruz.
Yöneticilerimizi
kendi içimizden yetiştirmek ilkemiz doğrultusunda da “Yedek Kulübesinden
Sahaya” ismini verdiğimiz uzun soluklu ve modüler yapıda yönetici gelişim
programları uyguluyoruz. 2012 yılında bu programlara katılan çalışanlarımızın
%65’i Müdür pozisyonuna terfi ettiler. Bu programları sürekli yenileyerek
katılımcıların ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştiriyoruz. Bölge
Müdürlüğü’ne terfi eden Şube Müdürlerimiz, Genel Müdür Yardımcılığı’na terfi
eden Birim Müdürlerimiz var. Hatta Genel Müdürümüz’ ün de Genel Müdür
Yardımcısı olarak görev yaptığı düşünülürse en tepe nokta, performansını ve
gelişimini sürdüren çalışanlarımıza açıktır.
Biliyoruz
ki teknolojinin ve rekabetin arttığı bu dönemde başarı; kendini sürekli
geliştiren çalışanlarımız sayesinde gelecektir.
5. Bu
sektörde çalışmak isteyenler kendilerine ne gibi yatırımlar yapmalı?
Bankacılığın
gerektirdiği disiplin ve tempoyu öğrencilik döneminde staj deneyimleriyle
pekiştirilmesi oldukça önemli. Bankacılık yapısındaki farklı uzmanlık
alanlarıyla ilgili bilgi sahibi olmaları ve bu alanlar hakkında kapsamlı
araştırmalar yapmaları, güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta takip
etmeleri bu sektörde kariyer yapmak isteyen yeni mezun adayların özellikleri
arasında olmalıdır. İyi bir yabancı dil bilgisi, teknolojiye yatkınlık ve
sosyal ilişkilerinde aktif olabilmek de önemli avantajlardan olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder