EXPATLAR İnsan Kaynakları’ndan Ne
Bekliyor?
‘İletişim,ücret ve önemsenme
Expatlar’ın listesinde en üst sıralarda’ diye belirtiyor Robin Pascoe.
Bazı expatlar sadece İnsan
Kaynakları’nın önceliklerini bilmek
ister.
Expatları görevlendirirken
firmanın dilinden konuşma yapmayı pek kimse istemez,durum böyleyken,görevlendirilecek
kişiye ya da ailesine uluslararası İnsan Kaynakları uzmanı tarafından sorulacak
ilk soru: Ne yaptığımızı biliyor musunuz?
Bu soruyu sormak ilk başta
sadece çalışan ve şirket ilişkisine yardımcı olmayacak, insan kaynaklarının
görevlendirme süresince çalışan ve/veya ailesi
için ne yapıp yapamayacağını açıklaması için de iyi bir başlangıç
olacaktır.
Aynı zamanda,expat ve aile
üyeleri(eğer görüşmeye katılıyorlarsa),insan kaynaklarına görevlendirme
sürecindeki beklentilerini genel olarak açıklayabilir.
Bu beklentiler nelerdir?
Genel olarak bilinen ,expatların
herşeyi istediği ve genellikle herşeyin önceden
yapılmasını istediğidir.
Çalışanlar kariyerlerinin
görevleri boyunca nasıl ilerleyeceğini
bilmek ister. Ülkelerine geri döndüklerinde şirketin içinde bir boşlukta kaybolmak
istemez.
Çalışanların eşleri bütün
taşınma hesaplarını bilmek ister ve gidilecek yerin ne kadar yaşanabilir bir
yer olduğunu merak ederler.Çocuklar,bu süreç içerisinde ,ebeveynlerinin neden
düzenlerini taşınarak bozduklarını bilmek isterler.
Johanna Glennie;
TESCO Perakende Gıda Uluslararası Görevlendirme Müdürü
İnsan Kaynakları’nın bakış
açısı,expatın ihityaçlarına ve adaptasyonuna göre değişen, gerekli olan şeyleri
temin etmek olmalıdır.Fakat Glennie bazı kilit bölgeleri şöyle özetliyor;
Expat için kilit destekleme
bölgeleri genel anlamda ,yurtdışı görevlendirme ve ülkeye geri dönüşün bütün
süreçlerini yürütmek,istikrarlı irtibat kurmak ,kendi ülkeleri için bilgi
kaynağı oluşturmak ve onları gündemde tutmak.
Glennie , expatların
görevlerindeki son 6 ayında ,geri dönüşten önceki en çok
desteğe ihtiyaç duydukları zaman olduğuna inanıyor.
‘İnsan Kaynaklarının geri
dönüş sürecindeki görevi çok önemli’ diyor Glennie.
Çalışanların yeteneklerine ve
vasıflarına uygun görevlere döndüğünden
emin olmalarına, herşeyden önemlisi,görevdeyken kişisel motivasyonlarının ve iş
anlamında gelişimlerinin sürmesine yardım ediyoruz.
Neyse ki konuşarak iletişim
kurmak maliyetsiz bir yoldur.insan kaynakları ve expatlar arasındaki iletişim
kritik ve dikkatli olunması gereken bir süreçtir.
Aileyi unutmayın
Eğer aileye eşlik eden biri
varsa,çoğu expat eşi işletme ve aile arasındaki iletişimin direk kendilerine
gelmesi gerektiğine inanır.
Anekdotsal kanıtlar,çalışma
arkadaşının genellikle tüm bilgileri aileye vermemesini,aile içi tartışmalardan
kaçınmaları gerektiğini önerir. Bu eşlerle olan direk iletişim düşüncesini daha
önemli kılar.
Çoğu expat eşi ailesinin
ihityaçlarıyla ilgili ortaya fikir atmada problem yaşar.Aslında,onlar insan
kaynaklarının sistematik olarak yok saydıklarını ailenin ihtiyacı gibi
hissederler.
Amanda Carter;
İngiltere’de Expat ve yazar
‘Benim kişisel düşüncem insan
kaynaklarının insanlardan uzaklaştığı halbuki onların en çok önemsemesi gereken
şey bu.’diyor
‘Atamaları zorlaştıran
çalışanlar değil, aileleri.İnsan kaynakları personeli aileye nasıl hisseğini
sormazsa nasıl bazı şeylerin gelişmesini bekleyebilir?’
Ailelerin ve eşlerin en çok istediği
şey dinlenmek, dikkate alınmak ve danışılmaktır.Birçok atamada,insan kaynakları
müdürleri asla eşlerle tanışmaktan ve onların gerçekten görevlendirmeyi isteyip
istemediğini sormaktan rahatsızlık duymaz.
Amanda Carter ‘Expat olmak kazançlıydı, ama bu
günlerde değil’diyor.Eşler daha çok seyahat masrafına gereksinim duyuyorlar
;ailelerini ziyaret etmek, çocuklarının yatılı okul masraflarını karşılamak
,telefon faturalarını ödemek için ve bu da insan kaynakları departmanlarının
farkında olduğu gibi, expat eşleri ve yurtdışındaki expatlar önemli miktarda
gelir kaybediyor.
Sonuç olarak, expatlar daha çok şunu bilmek
isterler; şirket onları yaşadıkları yerden alıp başka bir yere
aktardığında(yani bir nevi taşınmaya zorladığında) bu şirket için ne kadar
önemli?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder