Aykut Üstün Kimdir?
Opet Petrolcülük A.Ş, İnsan Kaynakları
Müdürü
Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi
Bölümü’nde lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. 1993 yılında Aygaz
A.Ş.’de iş hayatına başlamış, sırasıyla enformasyon uzmanı ve insan kaynakları
sorumlusu olarak görev yapmıştır.
2002 yılında Koç Topluluğu Enerji Grubu
Şirketlerinden Akpa A.Ş.’ye İnsan Kaynakları Yöneticisi olarak atanmıştır.
2009’da Opet Petrolcülük A.Ş.’de İnsan Kaynakları Müdürü olarak başladığı
görevini sürdürmektedir.
Üstün, evli bir erkek çocuk babasıdır.
Öncelikle bize kısaca
“Türkiye Petrol Sektörü” hakkında bilgi verebilir misiniz?
Akaryakıt sektörü, müşteriyi memnun etmenin her geçen gün
daha zorlaştığı, rekabetin sürekli arttığı, büyük, küçük, yerli, yabancı pek
çok oyuncunun farklı stratejilerle faaliyet gösterdiği bir sektördür. OPET olarak müşteri
memnuniyetimizi en üst seviyede tutmak, sektörümüzde tüketicinin ilk tercih
ettiği ve beğendiği marka olmayı sürdürmek için çalışıyoruz. OPET, liderliğe
oynayan, ‘Kusursuza yolculuk’ eden,
kampanyalarını ‘müşteri ne ister’ gözüyle bakarak kurgulayan, sosyal
sorumluluk anlayışıyla fark yaratan bir markadır.
OPET, ölçülmeye başlandığı ilk yıldan bu yana KalDer Türkiye müşteri
memnuniyeti endeksine göre 8 yıldır müşterinin en çok memnun kaldığı marka
olmuştur. OPET, ‘kusursuz hizmet anlayışı’ ile bu iddiasını koruyarak, yepyeni
projeler, ürün ve hizmetlerle müşterisinin yanında olmaya devam edecektir. Son 10 yıldır istikrarlı bir şekilde pazar
payını artıran OPET, 2013 yılında da hedeflerine uygun olarak
çalışmalarını sürdürmektedir.
Türkiye’de ilke imza attığınız yenilikler oldu mu? Öncü olduğunuz alanlar
var mıdır?
OPET hayata geçirdiği tüm uygulamalarda hem sektöre
hem de diğer markalara örnek teşkil etmeye çalışıyor. OPET’i rakiplerinden ayıran ve
farklılaştığımız en önemli noktalar, müşteri ile iletişimin sürekli olması,
pazarlama ve CRM altyapımızın sistematik çalışması ve tüketicilerimize her
zaman fayda sağlanması. OPET’in
müşterilerinin hayatını kolaylaştıran teknolojik ürünleri OPET Kart, OPET
WorldCard, Otobil, Bireysel Otobil ve Yakıt Kart’tır. Müşterileri yakından
tanımayı ve alışveriş alışkanlıklarını takip etmeyi sağlayan OPET Kart
uygulaması bugün 5,5 milyonun üzerinde kişinin kullandığı bir sadakat kartıdır.
Opet Worldcard ise Yapı Kredi Bankası ile birlikte geliştirilen Türkiye’nin en
büyük ‘co-branded’ kredi kartlarından biridir. Temiz Tuvalet Kampanyası da sektörde farkındalık
yaratan ve öncü olduğumuz bir sosyal sorumluluk projesidir.
Çalışan motivasyonunu
yükseltmek, şirkete bağlılığı artırmak için yaptığınız uygulamalar nelerdir?
Çalışan
bağlılığını artırmaya yönelik projeler bu yıl önemli önceliklerimiz
arasındaydı. Bu konuda geniş bir temsil grubunun içinde yer aldığı; mavi ve
beyaz yaka için 11 ayrı proje ekibi çalıştı. Projeler içinde ödüllendirme,
performans yönetimi, İK ile ilgili tüm temel konularda, iyileştirmeyi içine
alan başlıklar var. Bu konulardaki iyileştirme önerilerini doğrudan
çalışanlarımızın ortaya koymasını çok önemsiyoruz.
Son
dört yıldır oldukça faal ve başarılı giden sosyal etkinlik takımlarımız da
motivasyon açısından önemli katkılar sağlıyor. Biraz açmak gerekirse bu
sürede, tiyatro ekibimiz başarılı bir
oyun sergiledi; ikinci oyunlarını sahneye koymak üzereler. Dans ekibimiz de önemli
başarılara imza attı, Guiness Rekorlar Kitabı’na da giren Dünya Bachata Dans
rekorunu kıran dans ekibinin içinde yer aldılar. Basketbol takımımız sayısız
şampiyonluk kazandı. Doğa yürüyüşü ekibimiz her ay düzenli olarak turlarına
devam ediyor. Yüzme, atletizm, yelken, fotoğrafçılık, aşçılık ve İngilizce
konuşma klübü de faal ekiplerimiz arasında. Tüm bunların, çalışanlarımız bir
arada tutan ve motivasyon sağlayan önemli etkenler olduğuna inanıyoruz.
Mavi
Yakalı çalışanlarımıza yönelik olarak da, şirketimize olan bağlılıklarını
yükseltmek, iş ve özel hayatlarında motivasyonlarını artırabilmek amacıyla
“Kendimi, Eşimi ve Çocuğumu Keşfediyorum” isimli konferansları düzenledik.
Opet olarak insan
kaynakları uygulamalarınızda gerçekleştirdiğiniz yenilikler, varsa örnek
çalışmalarınız nelerdir? 2014 yılı için eğitim hedeflerinizi belirlediniz mi?
Opet
teknolojiyi her alanda kullanan bir şirket. Bu kabiliyet, insan kaynakları
uygulamalarında da kendini gösteriyor. Son birkaç yılda hayata geçen üç
uygulamamızdan bahsetmek isterim:
“HR Mobile Projesi” ile yöneticilerimiz
çalışanları ile ilgili ihtiyaç duydukları, her türlü temel bilgi ve rapora
akıllı telefon ve tabletleri ile gerçek zamanlı olarak ulaşabiliyorlar. Çalışanlarının
yaş, kıdem, ücret, eğitim, yabancı dil bilgilerinin yanısıra CV’lerini
görüntüleyebiliyor. Ayrıca bu bilgi ve raporları Excel üzerinden analiz
yapabilecek şekilde kendi bilgisayarlarına aktarabiliyorlar.
“E-bordro projesi” ile 5070 sayılı e-imza
kanununa uyumlu, çalışanların doğrudan ağ üzerinden ya da mobil olarak bordro
bilgilerine güvenli bir şekilde erişebilecekleri bir yapı kurduk. Böylece hem
çalışanlarımıza karşı yasal yükümlülüklerimizi hızlı bir şekilde yerine
getiriyoruz, hem de operasyonel süreçlerde tasarruf sağlıyoruz.
Çalışanlarımızın
özel bir telefon hattı üzerinden 24 saat boyunca ulaşabildiği “Opet çalışan destek hizmetleri” kanalı
da yenilikçi uygulamalarımızdan biri. Çalışanlarımızın yanı sıra aile
bireylerinin de faydalanabildiği bu kanaldan genel bilgi hizmetleri, tıbbi,
psikolojik, mali ve hukuki danışmanlık alınabiliyor. Ayrıca iş temposu içinde
zaman ayırmakta zorlandığımız seyahat planlama, araç kiralama, otel, restoran,
uçak rezervasyonu ya da doktor randevusu alınması gibi hizmetler de bu kanal
üzerinden çalışanlarımıza sunuluyor.
2014
yılına dönük eğitim ve gelişim alanındaki planlarımız arasında, saha
ekiplerimize yönelik, “satış akademisi”, yönetim kadrolarımız için, bireysel ve
takım koçluğu uygulamaları bulunuyor.
Ticari
sorumluluklarınız kadar toplumsal sorumluklarınızı da yerine getirebiliyor
musunuz? Sosyal sorumluluk projeleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
OPET’i
tüketici gözünde farklılaştıran bir unsur sosyal sorumluluk anlayışıdır. Doğup büyüdüğü
topraklara fayda sunmayı en önemli görevlerinden biri sayan OPET, sosyal
sorumluluğa odaklanmayı bir kurum kültürü olarak benimsemiş ve kuruluşundan
bugüne birçok sosyal sorumluluk projesine imza atmıştır. Toplumsal temel
sorunların çözümüne yönelik projelerle ülkeye değer katmaya devam eden
sürdürülebilir ve sonuç odaklı OPET sosyal sorumluluk projeleri;
-
Temiz
ve daha sağlıklı bir toplum yaratma hedefi olan “ Temiz Tuvalet
Kampanyası”
-
İstasyon
giriş ve çıkışlarının ağaçlandırılmasının yanısıra pek çok il ve ilçemizde park
ve bulvar ağaçlandırmaları yapılan “Yeşil Yol Projesi ”
-
Tarihi
dokusu ve doğal güzellikleri zengin, turizm potansiyeli olan köylerin seçilerek
ekonomik kalkınma ve bilinçlenmeyi destekleyen “Örnek Köy Projesi”
-
Ülke
tarihi açısından son derece önemli olan Çanakkale için hazırlanan “Tarihe Saygı
Projesi”. Bu kapsamda, Gelibolu yarımadasında yer alan köylerde ve Eceabat
ilçesinde; fiziki düzenlemelerin yanında eğitim, sağlık, çevre, turizm hizmeti
gibi önemli konularda çağdaş ve uluslararası saygınlık kazandıracak atılımlar
gerçekleştirilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder